(11 juni)

Agilitykursen var askul! Jag lärde mig massor verkligen, jag fick verkligen blodad tand för agility. Piga var duktig på själva hoppningen, men höjdhindrerna var hon konstigt nog hur rädd som helst för. Hon kunde knappt ta sig över dem, hon fick panik när hon var högst upp och slet sig loss och hoppade ner från höjdhindrerna och började halta :( Men på tunnlar och hinder var hon duktig.


Måste säga att Zingo var helgrym idag på agility. Tränaren blev jätteimponerad av Zingos kvickhet och fart. Zingo var jätteagility glad idag, hon sprang omkring och hoppade egna hinder/tunnlar när hon sprang omkring lös på banan. Hon var helt orädd för höjdhindrerna, hon gjorde dem utan problem. Men gungbrädan har hon inte gjort förut, det var lite läskigt så hon har inte riktigt klarat av den än. Men med lite träning så ska det nog gå :)

Tränaren tyckte i alla fall att Zingo var väldigt duktig på agility, hon har kapacitet att gå långt. Så jag ska nog fortsätta träna agility, kanske gå någon mer kurs och åka några gånger till hundängen i sommar och träna. Sen så kanske man kan testa på att tävla någon gång också, på riktigt. Men då måste jag träna in slalom och vippbrädan lite mer. Hon har ju farten och hoppar allt som jag pekar på, och lite mer.

Tränaren tyckte också att jag var postiv och tydlig, att jag har den rätta känslan. Hon sa att jag verkligen måste träna vidare eftersom jag har en hund som kan gå långt i agility, Zingo har ju faktiskt vunnit hundhoppningen i stallet mot stora hundar 2 gånger. Hon fick ju faktiskt snabbast tid i våras med, men eftersom hon rev så lades 5 sekunder på så hon kom trea.
Har i alla fall lite övningar att träna på här hemma med Zingo nu :)

Jag tränade för tränaren Annica Aller, vi var på hennes egna agilitybana som ligger mellan Haninge och nynäshamn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0