(2 juni)

Imorgon är det klubbmästerskap i hoppning på min ridskola, som jag ska delta i. Är faktiskt inte så jättetaggad, det händer lite för mycket på en gång. Var inte jag i Kreta för mindre än ett dygn sedan? Och imorgon ska jag tävla. Hoppning är som tur var något som jag bara flyter in i, jag tänker knappt. Min kropp agerar och det finns inget annat än hästen och mig på tävlingsbanan, man gör alltid sitt bästa. Jag är faktiskt aldrig rädd för att skämma ut mig eller för att göra fel när jag hopptävlar, det känns som min grej. På andra saker som att sjunga, spela fotboll, spela basket, dyka m.m.

sånt kan jag bli nervös för eftersom jag inte riktigt vet hur det ska bli, jag är rädd att skämma ut mig. Hoppning känns enklare på något sätt. Något som är viktigt för mig när jag hoppar är att göra bra vägar och ha rätt galopp i svängarna, det vill jag gärna vara noggrann med. Men jag gör det bara beroende på vilken häst jag har, Picco ex. byter galopp av sig själv medans Oliv måste man byta galopp på i typ varje sväng.


Har haft väldigt mycket otur på mina senaste tävlingar, har typ inte gått nolla en endaste gång :/ Hästarna jag hoppar bara river :( Hoppas på mer tur imorgon. Hoppas på en bra häst, som t.ex. Minty, hon brukar gå nolla och hon kan göra snäva svängar. Hoppas verkligen att jag inte får en sån där lite osäker häst som Ruudi, Snow eller Lady. och verkligen att jag inte får rasmus, tror inte chansen är stor, men om jag skulle få honom då skulle jag INTE blivit glad.

Haha, bilden är för skön :P

Jag tror att jag kanske får daisy imorgon, känns bara som det. Får se om min känsla stämmer... Den gör faktiskt det ibland.


Kommentarer
Postat av: sofia

Haha du kan va lugn Rasmus är halt ;)

2012-06-02 @ 23:35:35
URL: http://sossoalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0