(26 juni)

Har varit på middag med familjen hos Alva som fyller 7 år, mina föräldrar är gudföräldrar till henne. Juste, det gick bra att släppa Hamilton på betet idag, han tyckte att Ronja var rätt intressant, fast Ronja tyckte han var jobbig och sparkade lite mot honom :P
 
Har hamnat i en tänkteperiod, eller lite depression som jag gör ibland. Jag vill bara gå och gömma mig i mitt rum och lägga mig i sängen för att tänka i flera timmar. Jag har jättesvårt verkligen att ta mig upp ur sängen på morgonen, idag tog det mig 2 timmar att ta mig upp ur sängen, jag gick bara upp för att jag hade bråttom. Jag har svårt att prata med min familj, jag vill inte och de fattar inte det och då blir jag sur.
Jag är social när jag behöver det, jag har märkt en sak. Jag är ofta översocial i stallet, jag pratar väldigt mycket för att inte visa att jag egentligen inte vill eller är social som person. Så när jag kommer hem är jag helt slut och måste isolera mig inne på mitt rum. Lite samma sak när jag är skolan, även fast jag kanske är lite mer mig själv i skolan. För ibland kan det hända att jag knappt säger någonting på en dag, men jag känner att jag borde. Men då har jag svårt att veta vad jag ska göra, som om jag glömmer bort hur man pratar normalt, vad brukar man prata om? Jag har svårt för att ta kontakt med personer, att hålla kontakten med personer. Det som är så bra med Erica är att hon är den som ringer mig, för jag har svårt att själv bara ringa henne och bestämma något. Chattar sällan med folk längre, vet inte vad jag ska skriva.
Jag i sjuan/åttan nått sånt
En sak som kan vara väldigt frustrerande för mig, särsilt när jag var yngre. Det är när någon säger åt mig att göra något, men inte förklarar det ordentligt. Jag får lite smått panik då för jag vet inte riktigt vad jag ska göra då. Jag behöver tydliga instruktioner, annars måste jag tänka efter väldigt länge för att förstå vad som menas.
 
Sånt här har jag tänkt lite extra på sen jag började läsa lite aspberger, vet inte om jag kanske vill gå på en undersökning ändå, för att veta om jag har det eller om jag bara känner mig annorlunda.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0