Klummästerskap 3 juni

Idag var det klubbmästerskap i hoppning på ridskolan. Jag fick minty, som jag ville ha :D De hade lottat ut hästar, så jag hade mycket tur.
Banan var i hela ridhuset och den var väldigt lång, 8 hinder var det och lite konstiga svängar med, det med en trippelbarr.
Minty var lite seg i början, men jag fick igång henne lite mer efter lite tempoväxlingar och tjo och hej. 
Jag gick nolla på grundomgången, jag tänkte inte så mycket under grundomgången. Det gick lite långsamt kanske, och hon hoppade inte mer än vad som behövdes.

I omhoppningen så gick det lite fortare men det blev lite slarv på första hindret, jag visade inte tillräckligt exakt vart på hindret hon skulle hoppa av så jag fick i sista sekunden svänga till och trycka på så att hon hoppade för hon visste inte om hon skulle hoppa hindret eller inte. Jag var då i lite obalans efter det, men jag fortsatte ändå. Jag tror att jag gjorde snäva svängar, men kommer inte ihåg om jag tjänade på fart eller snäva svängar, det kändes som om jag tog stora svängar. Körde inte så galet som jag kunde eftersom jag kände att hon halkade till lite ibland. Hon tog jättestora hopp ibland, vilket gjorde att det tog mer tid. Kom i alla fall nolla i omhoppningen med :)

Jag var den enda som hade Minty, så jag gick in med henne i stallet efter och gick sen för att kolla på de andra som tävlade. De berättade inte ens omhoppningstid fören vid prisutdelningen, så man var ju lite nervös och det skulle även vara prisutdelning vid häst.
När alla hoppat så sa de vilka som var placerade, jag var en av de 3. Men eftersom Minty stod i stallet så fick jag hoppa upp på en annan häst i ridhuset som inte blivit placerad, då valde jag Dingo :D Först sa de vem som kom, trea, sen tvåa och sen den vann. Och jag vann! :D Vart så himla, himla glad då! :D :D Jag fick göra två ärevarv på Dingo, det var så himla kul. Jag älskar att göra ärevarv, fast jag har bara gjort det 3 gånger på riktig tävling. 2008 när jag för första gången vann en tävling på Spot, fast då höll han på att bocka av mig, så jag kunde bara göra ett halft. Sen på Picco på  lokalen förra året. Det är väl lite det som gör det roligt, att man gör det så sällan.


Fick en pokal och en liten rosett.

Måste säga att de andra som tävlade var grymt duktiga! Är stolt över min ridskola som har så duktiga hoppryttare, för alla gjorde omhoppning med stil, inte sådär flänga runt som vissa andra ridskoler gör. Det var kontroll på alla, förutom mig då xD Nej men lite galet blir det alltid, fast det var värre på småponny. Hahaha, gud småponny tiden var ju för galen alltså...

Har hittat ett litet mönste. 2008 vann jag KM på Spot, 2010 vann jag KM på Spot och 2012 vann jag KM på Minty. Om mönstret ska gälla så ska jag inte vinna nästa år utan året efter det xD Haha önsketänka kan man ju alltid xD :P


Från 2010. Då fick jag en finare rosett och även en medalj ju :O 2010 var året jag blir lyckligast av att vinna, min sista tävling på Spot ju.

Idag fyller min syster Vendela år, det kanske gav mig lite tur :P Är i alla fall väldigt glad nu, och nu sitter jag och väntar på bilder från KM idag.



Kommentarer
Postat av: elin

grattis :D

2012-06-03 @ 17:24:13
URL: http://ryyttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0