Mina avramlingar (11 juni)

Mina avramlingar genom tiderna:

Lakrits
Första gången jag ramlade av, det var på min första favorit häst Lakrits, en mörkbrun b-ponny som stod på ridskolan för ett par år sedan. Jag var nybörjare då, och det blev snöras från taket så att alla hästarna skenade iväg och typ alla ramlade av. Jag landade på fötter och skrattade bara :)
Lakrits Andra gången var också på Lakrits, vi skulle hoppa diken ute i skogen och lakrits var känd för sina jättehopp över diken, jag hamnade på halsen och ramlade av på en stubbe. Det gjorde faktiskt ont... Stubbjävel.


Kontuz Hade jävulshästen Kontuz på en hoppning i fyran, ja skulle hoppa en kombination vilket han hatar. Så jag piskade på honom för att han skulle över, men då blev han arg och lekte rodeohäst. Bock, bock bakut osv... Var ju bara 10 år, så jag ramlade av och bröt armen :P

Tuborg Jag hade Tuborg på en hoppkurs och det var några barn som lekte utanför ridhuset så att han blev rädd och skenade iväg och jag hängde inte med i en sväng utan ramlade in i väggen och gjorde illa mitt knä så att jag inte kunde böja det, fick åka till doktorn då.
Misty red barbacka på Misty som hade glansspray på sig, det var svårt att sitta kvar då..
Misty Ramlade av en gång till den lektionen.
Karenina Min förra medryttarhäst hon stod och betade hö utanför en hage, helt plötsligt tvärvänder hon och skenar iväg och då ramlar jag av på en ishög. Det gjorde jätteont :(

Nonni Min förra medryttarhäst. När Nonni fick syn på Hamilton blir hon rädd och vänder om och skenar iväg och sätter igång ett flertal bocksprång efter varandra, jag typ hoppar av samtidigt som jag ramlar av. Så en halv avramling bara.
Dingo En helt onödig avramling egentligen. Hade Dingo på en hoppkurs för för 2,5 år sedan, Fanny hade Chiko. Vi red utan stigbyglar och så har Chiko och Dingo kapplöpning och så tappar jag balansen och ramlar av... -.- Skämdes så mycket då.

Erasmus Erasmus gjorde en tvärnit framför ett minihinder, ramlade då av och landade med ansiktet på bommen så att jag fick en blåtira. Det gjorde också ont :(

Erasmus Ramlade av på Erasmus igen på en ponnycupsträning i julas, han sprang förbi eller tvärnita på ett hinder, kommer inte ihåg. Jag fastnade i alla fall i stigbigeln en kort stund, släpades som tur var inte i den! Det var läskigt men gick bra.

Bara 10 avramlingar, men såklart så har jag varit nära att ramla av närmare 366 gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0