(12 mars)

En sak ska jag säga er som jag inte alls gillar. Och det är kroppskontakt med andra människor, jovisst jag kan hoppa till på andra och busa lite, men då är det ändå jag som tar kontakten. Går någon fram till mig och kramar så drar jag mig reflexmässigt ur det, det känns obehagligt att röra andra tycker jag. Jag hatar att krama gäster hemma hos mig, jag kramar sällan mina vänner och min mamma måste muta mig för att få krama mig. Jag fattar inte grejen att trycka två kroppar mot varandra, jag håller gärna avstånd... Vet faktiskt inte varför jag inte gillar när folk rör mig, har aldrig gjort det.

Julafton förra året

När jag var liten så sa mamma att jag inte fick så mycket uppmärksamhet, mina andra syskon var mycket högljuddare än mig. Min stora syster hade ADHD och min lillasyster måste ju ha någon slags diagnos xD Jag fick ju ta en massa spurtor som liten och sova över på sjukhus. Tror att det kan påverkat en del till att jag inte gillar när folk rör mig.

Jag vill ju såklart inte ogilla när folk rör mig, försöker att arbeta bort det. Men när någon kramar mig känner jag bara att jag måste bort därifrån, ingen ska få hålla fast mig. Inte heller röra vid mig, särsilt inte på axeln! Det vet alla i skolan, haha väldigt många vet att jag inte gillar kroppkontakt så mycket.
 
Barn kan jag röra, de känns inte farliga. Inte heller djur, men vuxna personer eller personer i min ålder har jag svårt för.

Folk har frågat mig flera gånger hur jag ska göra i ett förhållande. Jag har inte kunnat svara på det... Jag vill inte att det ska vara såhär, men det är lite som en mini fobi (haha har många fobier) som är svår att bli av med. Men jag ska i alla fall spela att jag är vanlig, alltså att jag inte har emot kroppskontakt. Det är ännu ett uppdrag till mig själv :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0