(15 mars)

Igår så borstade jag en del på Picco innan cliniken och byggde bana och så.
Själva cliniken  gick rätt okej. Picco hade inte blivit riden sen i söndags så han var gaaaalet stark och pigg...Han var super mega svår i början i de första övningarna.
Fast sen gick det bättre, jag kunde korta hans galopp så han gick i en fin kort galopp som passar i hoppning sen.

En övning som jag trodde skulle vara sjukt svår var att få in 4 galopp språng på en sträcka där det skulle vara 3, Picco har ju väldigt lång galopp och är svår att korta galoppen på. Men det gick med nöd och näppe att få 4 galoppsprång.

Sen fick vi hoppa en liten bana och Claudia höjde till 80 cm. Är förvånad övar att Daisy klarade det, för några år sedan hade de testat att hoppa lite högre med henne och då hade hon vägrat.
Picco rev första hindret men sen gick resten bra har jag för mig :)
Lite bilder linnea tog igår:










Mitt hoppsits var i alla fall bättre igår, försökte tänka på att inte följa med för mig över språnget.
Fick i alla fall väldigt ont i ryggen av att rida, kände det i början. Och så blev jag så otroligt, otroligt utmattad och trött.
När jag kom hem tog jag min dundermedicin och gick och la mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0