(17 mars)

Hm, tyckte inte att Breaking Dawn alls var så bra här hemma som på bio. Konstigt :p Vem vet, kanske världens skitfilm kan bli bra på bio egentligen? kanske mest har med ljudet, skärmen, effekten runt om som är det viktigaste för om en film ska bli bra.

Innan jag går och lägegr mig så ska jag visa lite nos bilder från mina hamstrar idag:





Haha Tom på slutet ser ju bra läskig ut på bilden :P

Tänkte också säga att jag nog inte ska ta en dvärghamster kull på mina dvärghamstrar. Har inte hittat någon hane som jag tycker är lämplig... Så jag kanske köper en sapphire pearl hona från kronoskogens län (typ i skåne), inte riktigt bestämt, har lite kontakt med uppfödaren i alla fall.
Närmaste renrasiga hane som jag typ kan finna finns i Järfälla. Och så vet jag inte riktigt om jag orkar emd att ha en kull.  ge dem mat 2-3 gånger om dagen, gosa med alla ungarna flera timmar om dagen, prata i timmar med köpare, skriva ut fakta papper om hamstrar till köpare, göra stamtavlor m.m. Mycket jobb för en liten summa pengar, fast ajg gör det inte för pengarna. Det är ju också roligt och de är ju söta, men vet inte om jag orkar...

Så troligen blir det antingen hamstern i Skåna som jag köper eller inget alls... Tror inte jag kan finna någon vintervit hane i Stockholm som är lämplig för avel. Typ alla hamstrar är ju hybrider -.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0