(2 mars)

Ryckte Piccos man idag, jag fick bara lust till det när jag såg Jessica ryka Globus man. Varje år har jag ryckt piccos man, så jag fullföljde den traditionen. Blev inte så perfekt som jag ville, men jag hade inte tid för mer.

Den blev kort, men jag gillar korta manar så jag tyckte att längden blev bra. Ridskole hästars manar blir ändå nästan aldrig ryckta så den kommer växa ut och bli lång snart igen.

Hjälpte sen mamma lite med att sätta ut hästar för imorgon för hon mådde inte så bra. Ja, sen red jag MH. Han var väldigt busig, hoppade stort över dikena och när jag skulle upp på ängen vid koladammen så hoppar han över ett dike och galopperar upp och skjuter upp ryggen i två stora bocksprång och fortsätter i galopp! Värsta rodeo pollen ju, fast allt jag kunde göra var ju bara att asgarva och skratta lite mer :D Sen släppte Jessica och jag honom lös på sandvolten och tänkte köra lite frihetsdressyr. Det gick inte bra, han brallade iväg och var heeeelt jävla crazy! Tänk er att My hamilton skenar iväg och bockar och sparkar bakut, gångra det med 10, så var han. Jag blev skiträdd och kastade mig ut från sandvolten och skrek åt jessica att göra samma sak, han var skitläskig när han skenade omkring och sparkade och hoppade omkring i bocksprång. Jag stannde utanför sandvolten men jessica gick in och tränade lite mer med honom. Ett x antal gånger så brallade han iväg igen under frihetsdressyren. Men han kan nu i alla fall gå fot och trava över en upphöjd bom. Imorn så kanske vi kan höja lite, kanske kan börja träna agility med honom med ;) Nä, lite farligt bara med en bom idag. Fortsätter nog med agility med hundar, liite säkrare :)

Sen mockade jag storhäst stallet för att vara snäll mot mamma, hon mådde ju inte så bra.

Är supertrött nu! Men får tagga till en ridlektion på Ruudi imorn, fina Ruudi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0