(20 mars)

Här sitter jag med mina hamstrar i ett badrum och lyssnar på NRJ, hoho vad roligt det lät :) Nä, jag blev bara lite flummig, det är konstigt för det brukar man inte bli när man är ensam...

Heheheh

På torsdag ska jag rida MH, inte på fredag för då ska Marlene rida honom. På lördag är det som vanligt lektion, jag vill ha Ruudi men har ju haft honom rätt mycket så jag får honom nog inte :(
På söndag är det klubbtävling i hoppning och jag tänkte nog önska hästar i denna ordning:

1. Minty
2. Oliv
3. ?

Har tävlat båda och jag tycker att båda två är bra. Men det blir nog ingen tredje häst, jag komemr nog inte få någon av dessa hästar ändå eftersom 4 pers fick en häst som de önskat på förra klubbtävlingen, det är samma ridlärare som sätter ut hästar till denna tävling.
Jag kan nog bli nöjd med någon häst bara jag inte får Lady, Rasmus eller Ruudi. Vill inte tävla någon av dem, även om Ruudi är en rolig häst att hoppa på lektion så är det ingen häst man vill tävla.

Lady vill jag inte ha för jag hatar att hoppa henne, verkligen inte min typ av häst. Rasmus vet nog mina trorgna följare att jag inte vill ha då jag för det första är för stor och för det andra så gillar jag inte att hoppa honom längre, i alla fall inte i hans russperiod. Han stänger av i huvudet och sparkar bara bakut, som om han skulle klara av att gå en klubbtävling nolla i denna russperiod, det tror jag inte. Och jag skulle inte vilja vägra ut mig på första hindret igen :(
Fast han är riktigt mysig att hoppa när han vill hoppa och är snäll, då är han lugnt en av mina favorit ponnyer att hoppa :)

Hoppkursen 2010 så red jag Rasmus för första gången. haha snacka om att jag blev ledsen innan, men jag blev förälskad :) Han hoppade grinden flera gånger. Det skulle han aldrig klara av nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0