(21 mars)

Sverige är ett konstigt land. Igår snöade det och var minusgrader,idag var det sol och 15 pluss :)
Efter skolan red jag hamilton för vendela mådde dåligt. Jag försökte rida som kristian Von krusenstierna sa lite på dressyr clinicen.
Först red jag ut ett tag i skogen och lekte ninja bland träden, jag var helt svartklädd och hoppade undan för grenar som ville slå mig i huvudet :P

Sen försökte jag få honom i en låg form. jag red runt lite på ängar, vägar och sen sandvolten. På sandvolten galopperade jag väldigt mycket, galopp är Hamiltons bästa gångart. Han var väldigt svår i vänster galoppen idag, han ville inte gå ner i låg form. Då bytte jag galopp för att göra något han var duktig på och sen gick det bättre i vänstervarvet. Jag gjorde också några galoppombyten, men hans galoppombyten är fett läskiga. han typ hoppar upp i luften på ett konstigt vis, hans galoppombyten är skitstora! Som bocksprång nästan.
Sen lät jag honom komma upp i en högre form och då var han superfin! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0