(21 mars)

Är arg på mina guldhamstrar, de är inge snälla längre :( Eternity bara naffsas om man rör henne på fel sätt eller bär henne på fel sätt, hon kan till och med bitas. Till och med om man bara har handen på golvet och hon nosar på den! Hon bryr sig inte om mig längre, hon bara springer runt och sniffar efter andra guldhamstrar som hon vill döda, värsta kamphamstern.. Hon var mycket snällare när hon var liten :(

Tom bryr sig inte ett dugg om mig, han springer runt och letar efter tjejer. Jag är bara ett hinder i vägen. Han är inte så super personlig, han är rätt dampig men väldigt snäll. Han har aldrig naffsat mig, men han är inte så social.

Ella är snäll i alla fall, fortfarande gulliga lilla Ella :) Hon är den personligaste av mina guldhamstrar.


De som jag gillar bäst är ändå mina dvärghamstrar. De är snällast, lugnast och mysigast. När jag tar upp en dvärghamster får jag fortfarande en sötchock varenda gång, jag tycker att de är så söta att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med dem :) Väldigt speciella djur att hålla på med, trots deras lilla storlek så är de väldigt lugna och keliga små djur. Jag blir själv  lugn av att hålla i mina vintervita.


I framtiden kommer jag nog ha dvärghamstrar, guldhamstrar är också roliga och härliga djur, men jag gillar nog helt enkelt dvärghamstrar mer. När man hålelr en guldhamster så villd en springa från hand till hand och till nästa ställe direkt, en dvärghamster kan sitta en timme i handen och trivas.
En annan grej är att jag inte riktigt hinner med att ta ut alla 5 hamstrarna varje kväll. För många burar också. Har lite funderat på att kanske sälja en guldhamster för att bli av med en bur och få mer tid till plugg, men jag skulle nog inte klara av det det. vet inte vilken hamster jag skulle sälja, jag vill inte sälja någon.
 
Jag skulle ju kanske köpa en vintervit hamster, men det blir ju knappt något mer jobb då den hamstern flyttar direkt in till min vintervita, ingen mer bur.

Men jag tänker fortsätta med alla mina hamstrar, men om det inte går i gylnasiet längre så får jag sänka antalet hamstrar :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0