(22 mars)

Har tagit lite natur bilder nu, innan jag visar dem tänkte jag berätta hur jag gör när jag ska fota, kanske ge några tips.
Först och främst så måste det vara bra ljus om man ska ut och fota, gärna väldigt soligt eller kanske solnedgång. När jag går ut i skogen har jag inte riktigt bestämt mig för vad som ska fotas, utan jag bestämemr mig när jag ser något fint, eller något som man kan göra något fint av.
Jag gillart att fota underifrån. Och så gillar jag att få med både mark, himmel och vatten på mina bilder.
Idag så plockade jag en ensam liten stensöta påväg till vattnet, den lilal stensötan blev sedan ett fint motiv till lite olika bilder. De flesta bilderna är lite redigerade:


Första bilden på stensötan






Oj, ser nu att jag ändrade högdagrarn lite för mycket på denna bild.

Tyckte att det där trädet var lite coolt.








Det där var nog min favorit bild som jag tog idag, den var fin på ett coolt sätt.

Ljuset blev konstigt, men coolt på denna bild. I bakrunden är det träden skugga på isen/vattnet.


På denna bild är nästan allt med. Jag satte stensötan i en kolhög, jag fick med kol, vatten, en färsk levande växt, vatten och himmel.


Fin frambensteknik på Zingo :P

Är nöjd med bilderna idag, det var bra foto väder idag. Kände mig full av idéer idag när jag var ute och fotade också. Kommentera gärna om ni tycker något speciellt om bidlerna :)


Kommentarer
Postat av: caroline

Riktigt snygga bilder :D Va duktig du är :)

2012-03-23 @ 22:20:21
URL: http://carolineonansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0