(23 mars)

Var så trött när jag vaknade idg, att det enda som fick mig att gå upp var att jag har nationella prov idag, en kemi labb. Den labben är superenkel, redan när vi fick planeringen så visste jag resultatet. Vad av vatten, t-röd och t-gul löser sig bäst i matolja? Är frågan, t-gul såklart eftersom t-gul har väldigt långa kolkedjor som matolja, alltså mest lik matolja och löser sig alltså bäst i matolja. Busenkelt :)


Roligt med hoppträning ikväll i alla fall, hoppning är vad jag behöver just nu. Haha, är beroende av hoppning :D Undra vem jag får idag. Jag vill ha Picco idag, för han är så fin :)

Nä han är inte bara fin, han är rolig att rida. Jag har jag ju riktigt aldrig tyckt att Picco är min absoluta favorit ponny i hoppning, har bara varit så att jag önskat honom ibland för brist på andra favorit ponnyer. Men efter hopp clinicen så är han nog min eller en av mina favorit hopp ponnyer :) Eller inte på klubbtävling, lixom hallå? Omhoppningssvängar på honom blir inte så bra :P Haha nä skoja bara, men han kan riva och är bara allmänt svår på klubbtävling, extra pigg och taggad. Fast jag vill nog tävla Picco ändå på klubbtävlingar, han är ändå väldigt snäll och rolig. På hoppträningar så får han ligga delad etta med Ruudi för tillfället :)

Han är bara lite väl stark ibland. fast jag börjar få lite pli på det nu, kanske inte hur man saktar av (jag måste nog läsa instruktionsboken) men i alla fall så att han inte går i världens långgalopp, man kan ju få honom i kort galopp, elelr relativt kort galopp om man står lite i lättsits med händerna lite högre upp.


Sådär, nu ska jag väl kladda på lite mascara innan jag pallrar mig till skolan :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0