(24 mars)

Haha var så trött när jag kom hem igår, riiiiktigt trött! Jag blir alltid mega super trött av att hoppa.
Fick Ruudi igår, men jag orkar inte beskriva alla övningar och så. Skriver helheten bara.
Han tog tag i hindrerna rätt bra idag, han verkade tycka att det var lite roligt. Fast en gång smet han förbi ett hinder, och efter det tyckte jag att han blev lite osäker. Men så fick han upp självförtroendet sen igen och hoppade jätte fint :)
Vi hoppade på slutet en konstig liten bana med lite omhoppningssvängar kan man säga. Ruudi var så otroligt, otroligt svårsvängd. Jag svängde direkt över hindret men han fortsätter neråt och neråt och så woops där stod Tuva och vi rundar henne och en banstunna + en grep är där som han hoppar över xD

Sådär stod en bajstunna med en grep och Ruudi hoppade över det.

Gick helt okej igår, kändes som om Ruudi hade rätt mycket energi kvar i kroppen hela lektionen typ. Han brukar ju bli trött men han var pigg på slutet med :)

Det är också bestämt vilka hästar och vad för ryttare som ska gå med på lokaltävlingen 6 maj. 4 hästar och 6 ryttare. jessica ska tävla Minty på en clear round, Nikita ska tävla daisy på en clear round (dessa hästar är inte så vana vid lokaltävling därför bara clear round).
Sanne och Cornelia ska båda tävla Dingo i en LD + 5 tror jag att det är och Sodia och jag ska båda tävla en LD + 5 på Picco :D Väldigt roligt att få tävla honom detta år med, han är ju så duktig. Pluss att det redan står all fakta om Picco på min tävlingsdatabas sen förra året, men jag måste få ryttarlicens, hästlicens, nån stallhyra elelr vad det var och säkert något mer... Krångligt det där :P

Det komemr bli rätt krångligt på träningarna tror jag om Sofia och jag ska ha samma häst. Får väl bli 2 separata träningar eller så byter vi häst efter vi hoppat en bana på picco.

Imorgon är det klubbtävling, och jag vet att det redan är folk som ska ha Lady, Snow, Ruudi och Finals så jag tror inte att jag kommer att få någon av dem :) Eftersom jag inte tävlade förra tävlingen så kanske jag inte får en jätte konstig häst. Fast tänk om jag typ får Killen :O jag vill verkligen inte det...

Aja nu ska jag snart till stallet och rida :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0