(25 mars)

Fick Oliv idag på klubbtävlingen :)
Oliv hade redan gått en omhoppning med en anna tjej innan mig, så han var rätt så trött. Banan gick väl okej, han är ju väldigt lång och han fick fel galopp hela tiden så jag fick byta det. han rev sista hindret i grunomgången, varför vet jag inte. Jag hade bytt till rätt galopp och han kom mot hindret i en bra galopp, men han orkade väl inte lyfta på benen.

Kändes riktigt surt att inte få komma till omhoppning med en liten rivning på sista hindret. Var ju omhoppning jag hade sett fram emot :/

Jag tycker typ inte att det är värt att få rida 30 minuter för att sedan vara där i flera timmar och bygga bana, ta bort, vara funktionär m.m. De borde dela upp dagen i två delar, ex de ryttare som rider innan pausen på 20 minuter behöver vara i stallet klockan åtta för att bygga bana, men inte de som rider efter pausen. De innan pausen får sen priutdelning och kan åka hem och så rider de ryttare som är efter pausen och så bygger de bort bana sen och har prisutdelning.  Då slipper  man vara där i 6 timmar. Jag var funktionär i 2,5 timmar idag för de hade inga avbytare.

Har nu bestämt mig för att avboka min dressyrtävling denna termin. Jag tycker inte att det är roligt alls att tävla dressyr, även om det går bra. Jag gör det typ för att det känns som ett måste, pluss att mamma vill det. Jag tycker att klubbtävlingsdagarna är för långa, särsilt på dressyren. Så jag chillar hellre på läktaren eller hemma då :)

Då får jag ta och satsa inför lokaltävling och KM sen i maj och juni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0