(25 mars)

5 timmars sömn det fungerar bara inte... Då är det ju typ skönare att dygna.


Nä nu på morgonen när jag fortfarande är trött så känner jag typ, nä klubbtävlingar är inte värt besväret. När jag var liten typ 12 år så var klubbtävlingar det jag såg fram emot månader tillbaka, jag var heltaggad inför dem. Det enda jag ville och tänkte var: "´Jag måste ha Spot, spot, spot, måste få spot, spot, spot! Om jag inte får honom så kommer jag gråta. Jag ska få Spot och vi ska vinna, vinna, vinna, ta snäva svängar och vinna. Spot är bäst så vi kan vinna, vi har gjort det förut. Hoppas sanne och fanny inte får sina favvohästar då är de så stora konkurrenter..."



Haha det var typ så jag tänkte inför en tävling. På den tiden så önskade man ju inte hästar. Alla småponny elever drog en lapp ur en skål som det stod ett nummer på. På den tiden var det lite fler småponny elever som tävlade så det kunde vara upp till 20 lappar. Man drog en lapp och det numret man fick var platsen man fick välja häst på.
Jag brukade sitta och gråta om typ mordhota folk som ville ha Spot, haha nä men nära nog... För det mesta fick jag honom, fast en gång fick jag Tella, kommer inte ihåg varför.. :/

En gång fick jag näst sista numret och Spot var den populäraste hästen då så jag började ju gråta direkt -.- Numret innan mig var hedda och en plats kvar på Spot fanns det. Först valde hon spot men eftersom jag grät så mycket för att jag inte skulele få honom så bytte hon till Lollo som man var tvungen att hoppa barbacka  och jag fick min lilla prins :)

Det här var våren 2009, så 3 år sedan, fast jag ser typ lång ut redan där.

Aja, nu ska jag hoppa en liten bana, sen hur det går och om jag får en bra tid eller så, nja vet inte om jag bryr mig så mycket som jag brukar, känns inte lika kul denna gång :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0