(28 mars)

Idag följde jag med Erica och min lillasyster för att de skulle ta livmoderhalscancer sprutan, det var drop in idag. Jag har ju som tur var redan tagit den sprutan, gjorde det för ett år sen. Men vad med som ett stöd, ett rätt dåligt stöd då sprutor är något av det läskigaste jag vet... Jag hade tänkt följa med erica in i rummet, men precis när jag skulle ta steget in så sa det bara stopp. Jag kunde inte, jag kunde verkligen inte! Att se förpackning med en nål i, det gick inte... Jag gick då och satte mig i vänterummet igen. Sen när vi gick därifrån så kände jag mig yr och hade illamående, jag är så rädd för sprutor så det inte är sant :(

Erica tyckte inte ens att sprutan gjorde så ont, men min lillasyster tyckte att den gjorde jätte ont. När jag tog den för första gången så hade jag en dålig distriktsköterska som ville attd et skulle gå "långsamt" när hon börja trycka in medlet så fick jag panik och skrek att hon skulle sluta och tänkte precis typ putta undan henne som allt svartnar framför ögonen och vips så svimmar jag. Sen när jag var vaknar så vet jag först inte vart jag är, det kändes som om jag avrit på ett bra ställe och så undrade jag hur jag hamnat där. Då kommer minnet tillbaka och jag blir livrädd för ajg tror att jag ska ta spruta, men det hade jag ju redan gjort som tur var då :) Men så börjar mina tårar att falla utan att jag vet varför, kunde inte kontrollera det. Tårarna hade bara runnit, jag var inte ens rädd men jag var rätt skakig och stel efter att ha varit så rädd.


Idag så ska erica och jag till racket hallen och fota Oskar i min klass när han spelar tennis, det är för ett arbete i skolan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0