(31 mars)

Har döpt om min nya hamster Bling till Tingeling, hon känns bara som en Tingeling :) Som en söt liten älva, så otroligt snäll och glad. Kommer kalla henne för Ting om jag inte orkar säga Tingeling. 
Har försökt sätta ihop henne med mina andra vintervita, men idag var mina vintervita skitelaka mot henne, de sprang efter henne och försökte döda henne. Så synd om Tingeling :(

Har lite hamsterbilder från idag:

Ting försöker nå upp till röret

Hon är så vit att hon blir supersvår att fota, hon blir ju bara en vit fläck :P

Tom var inte så stilig idag

Har du svalt en citron?

Kanske dags att raka dig Tom? ;)

Hoppetoss kikar fram

Hon är en fin liten hamster hon, fina Hoppetoss

Tingeling badar i sandbadet

Det här är sammarbete på hög nivå!

Tingeling

Så liten och näpen

Hoppetoss gillar inte Tingeling alls

Se så liten Tingeling är, mycket mindre än Hoppetoss.

Grrr, säger Hoppetoss.

Hoppetoss vil helst av allt hoppa på Tingeling och döda henne, men det får hon inte. När matte är med får hon ta sig i kragen och vara snäll.

Hoppetossen

Fideli är ju för söt, hon håller om mitt pekfinger :*


Hoppetoss gillar inte att sitta i fängelse, men det måste man om man dömts mot misshandel mot små barn som heter Tingeling.


Fideli

Se så gosig hon är <3 Dvärghamstrar är faktiskt väldigt gpsiga djur, gosigare än kaniner typ. Nej men de kan sitta och bli kliade bakom öronen framför tv:n i flera timmar :)

Snövitssöt! Även fast öronen inte syns  :) Det är Tingeling.


Så liten. Jag har ju en liten hand, men hon är oxå väldigt liten :)

Det är i alla fall tur att Fideli och Hoppetoss är snälla mot varandra :)


Det var alla bilderna från idag :)

Funderar på att ta en kull på Tingeling om 2-3 månader och behålla en hona som ska få bo kvar med Tingeling. Det känns hemskt att låta Hoppetoss bo ensam ju :( Det är ju också olagligt att ha dvärghamstrar ensamma.


Kommentarer
Postat av: Anna

Guuuud vad söta dom är! Vad kostar en dvärghamster ungefär och är dom jobbiga att ta hand om? Är det liksom mycket man måste göra som tvätta buren mm? :)

Kram <3

2012-04-01 @ 09:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0