(4 mars)

Jag fick Minty och picco idag. I mitt lag var det Sodia och en storhästryttare vid namn Anna-karin.  Först red jag Minty. Hon var lite seg i början men sen fick jag fram henne och då vart hon pigg och glad! Aldrig ridit henne när hon varit så pigg och grundomgången gick bra. Jag vågade inte satsa allt för mycket i omhoppningen som jag egentligen kan, för man kunde ju få pådrag på sekunder ifall man gjorde omhoppningssvängar på hästens bekostnad. Men fick en rätt bra tid i omhoppningen, 35 sekunder och nåt mer och jag gick nolla.

Hon hoppade stort och bra idag, hade bra bjudning under banans gång, är stolt över henne :) Duktiga polle!

Sen red jag Picco, han hade gått en innan. Han kändes stark och pigg, kanske inte sitt galnaste humör men ändå galen. Jag hoppade 75 cm på honom och det känndes lite mer som en tävling på honom, lite mer seriöst lite högre nivå. Tyvärr så rev han ett hinder i grundomgången. Men fick göra omhoppning på skoj (den gilldes inte) och den omhoppningen gick inte så bra, Picco är fett svår att göra omhoppning på. han flyter utåt och svängarna blir inte så snäva, tjänade mer på hans snabba galopp. Fick en tid på 38 sekunder på honom i alla fall :)

Men den omhoppningen gilldes ju inte.

Är nöjd i alla fall :) Fick näst snabbast tid faktiskt på Minty så fick en blå rosett, sanne på världens bästa ponny alltså Spot vann, en än gång visar Spot hur mycket bättre han är över alla andra hästar xD Nä, men han är duktig och sanne med!
Måste ge lite plusspoäng till Sannes och Sofias avramlingar idag. Sofia ramlade av från stora Killen när han lekte rodeo och hon landade direkt på fötterna och sanne ramlade av på snow som bockade och gjorde en kullerbytta.



Nu är jag sjukt trött och ska ta ett bad och läsa lite ur hungerspelen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0