(5 mars)

Jahapp då var Hungerspelen utläst igen då. Hade hoppats på att den räckt i lite mer än 2 dagar i alla fall.. Funderar på att antingen läsa om den igen eller fortsätta på de andra böckerna. Men jag gillar inte den tredje boken samtidigt som jag gillar den, den är så sorglig.


Har nu suttit och funderat lite och jämfört hungerspelen med mitt eget liv. Jag lever verkligen ett tryggt lev jämfört med hungerspelen, vad är mina problem egentligen? Jag blöder näsblod rätt ofta nu, en häst rivet ett hinder på en tävling, jag har ett skavsår efter min bh, jag har kemi prov om en vecka. Dessa problem är egentligen helt oviktiga. Det får mig än en gång att tänka på att mitt liv är rätt tråkigt, men tryggt. Jag hade velat ha lite mer spänning, inte som att hoppa fallskärm eller nått sånt för det är så bestämt redan vad som kommer hända. Skulle vilja dra iväg ut till något ställe vart som helst för att få lite spänning. Det är lite därför jag går ute i skogen när det är kosvart, det ger lite spänning. Dock inte längre, det är inte det minsta läskigt längre. Samtidigt som jag älskar att ha saker och ting planerat så skulle jag för någon gång bara vilja åka iväg till något ställe utan att ha planerat det så väl, det skulle varit spännande! Fast jag tror ändå att det skulle ha blivit rätt planerat, jag älskar att planera och jag planerar nästan allt jag gör.

Jag gör exakt samma sak varje morgon, har värsta rutinen. Jag planerar ofta vad jags ka göra efter skolan, när jag ska plugga, när eternity ska ut, när tom ska ut och de andra. Lite vad hamstrarna ska få för mat. En dag i stallet är planerad av mig på ett ungefär. En skoldag är ju planerad eftersom jag följer schemat. Vissa saker planerar jag typ 1 timme innan, en dag innan och ibland månader innan. Jag älskar helt enkelt att planera och spekulera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0