(6 mars)

Vad fint väder det är idag.

Tänkte nog gå ut en sväng i skogen snart.

Jag har i alla fall bestämt mig för att sluta äta så mycket socker nu. Jag bara måste bli av med mitt sockerberoende! Så det blir alltså godisförbud, glass förbud, bakelser förbud m.m. Har inte bestämt än om jag ska ha läskförbud. Högst en frukt om dagen, frukt innehåller socker. Jag ska sluta emd socker i te, det är inte så himla äckligt, i kaffe är det äckligare. Jag har bestämt mig för detta eftersom jag har ett för stort socker beroende, jag vill inte vara beroende utav något som inte är bra på något sätt för min kropp. Det är inte så att jag vill gå ner i vikt, jag vill bara bli av med mitt beroende. Det komemr att bli väldigt svårt, men har jag verkligen bestämt mig för att jag ska göra detta uppdrag, då brukar jag klara det. För att kalra av detta uppdrag så åste jag nog ha en massa saker att tugga på som sockerfria tuggumin, knäckebröd m.m.
Att bli av med ett sockerberoende är faktiskt lika svårt som att bli av med drog problem. Det var en kilel som gick på alla möjliga sorters drogerm han lyckades sluta med allt utom sitt sockerberonde. Det gick verkligen inte!


Såklart kan jag äta lite socker på speciella dagar som födelsedagar och sånt, men bara inte för mycket socker och för ofta. Jag hade tänkt klara detta i först och främst 3 månader, sen kanske jag börjar äta socker igen, dock bara lite grann. Inte som jag äter nu.

Då ska vi se om jag klarar av mitt uppdrag, den 6 juni ska jag få ett litet pling i mobilen som en påminnande och jag kommer att göra ett inlägg som säger om jag klarat av det eller ej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0