(11 maj)

Red ut med Emelie idag. Jag hade tänkt ta det lite lugnt för att han inte ska bli sne i korset igen, nu när han fått en behandling av Danne.
I början var hamilton en seg häst, hon trygg och lugn som helst. Men sen när vi började galoppera blev han som förbytt... Han stegrar och fattar galopp och skenar iväg efter nelson utan att jag har någon kontroll och försöker galoppera om Nelson, men vägen tog slut. Sen blir han så taggad när vi ska galoppera igen att hon börjar backa typ 20 meter bakåt :S Sen så håller han på och stegrar och studdsar i galoppen så jag tappar stigbyglarna, och han vill bara rejsa iväg. Så jag fick skrika åt Emelie att stanna, höll på att rammla av då nämligen :P Sen när vi galopperar igen så gjorde han det värsta, han drar ner huvudet så långt som han bara kan och börjar skjuta upp ryggen i världens jävla bocksprång. När ponnyer bockar så är det kul, men när en stor häst på 165 börjar bocka riktiga bocksprång upp i luften, då är det inte kul! Han gör det ju i galopp och jag ryter åt honom att sluta, men han fortsätter bara. När Emelie stannar så står han kvar på stället och bara bockar omkring som världens rodeo häst, en stor rodeohäst. Det var skitläskigt, jag tappade ju stigbyglarna och var verkligen nära att rammla av, det var ju riktigt läskigt. Sen när vi travar av hästarna så kan Hamilton inte trava utan galopperar på stället. Sen brallar han iväg en liten bit för typ ingenting. Sen blev han som vanligt igen, seg att skritta av.

Vet inte vad det var för fel på honom idag. Men det var verkligen läskigt när han höll på och stegra, bocka och dra iväg utan att lyssna på mina tygeltag. Hamilton som brukar vara så lydig, lite seg och världens tryggaste häst.


Måste ju säga att jag är en grym rodeoryttare, hahahah :P Nej men jag har varit nära att ramla av så många gånger, men för det mesta inte gjort det. Jag ramlar av så fort Rasmus stannar framför ett hinder, men när hästar leker rodeohästar då sitter jag för det mesta kvarkvar. Som Karenina, Nonni, Chiko, Hell, Dingo, Caffe, Rasmus, Ruudi, Iza, Lollo, Amorina, Lisa m.m. Alla dessa hästar har busat mycket åtminstone en gång när jag suttit på. Första gången jag skenade på en häst då var jag 5 år, hade inte lärt mig att rida utan ledare. jag satt på vår häst Amorina som skenade iväg, men jag satt kvar :P







;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0