(16 maj)

Idag var det idrottsdag, det gick rätt så bra. Kan berätta lite om mina bästa resultat i dag, fick några placeringar bland nians tjejer. På höjdhopp så är jag rätt säker på att jag kom på delad första plats med Mela, jag hoppade 1,30 m. På längdhopp så hoppade jag 3,85 m, var rätt besviken på det, ville ju hoppa 4 meter :( Men jag tror jag vann längdhoppet bland tjejerna, i alla fall från vår klass. På 800 meter så satsade jag lite mer det här året, jag höll mig tätt bakom de två första tjejerna hela tiden. Sen på slutet så försökte jag springa om dem, men jag hade ytterspår så det var svårt. Tog mig förbi en av tjejerna på slutet men så typ råkade (?) hon armbåga mig i bröstet och så genade hon av planen och sprang om mig den sista metern. Hon skulle egentligen blivit diskvaicerad om det varit en riktig tävling, men hon kom trea istället. Lite surt att hon sprang om mig eftersom jag var skitnära hon som vann, vi fick typ samma tid. Fast jag kom tvåa i alla fall :)
Resten av grenarna gick väl sådär.

Jag skulle springa 400 meter på stafetten, det var pinsamt... Hon som vann på 800 meter sprang om mig och typ spurtade i början, så jag gjorde typ också det. Trodde jag skulle dö på slutet... Jag kunde knappt springa framåt, det kändes som om mållinjen flyttades längre och längre bort. Det kändes som om jag sprang mot en vägg, det gick inte att springa fortare, jag ville bara lägga av och svimma. Körde helt slut på mig själv verkligen!

Är rätt nöjd med dagen, även om jag verkligen är helt slutkörd nu! Vann troligen längd och höjdhopp och kom tvåa på 800 meter ;)


Åt sen kladdkaka hemma hos Erica, lite halft döende... Nu ska jag titta på CSI på tv och slappna av :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0