(5 maj)

Idag fick vi göra våran egen mini caprilla bana och sedan rida den, det var kul :) Jag hade ju Picco och han var så megapigg och stark idag så det inte var sant, men! Det var inte dåligt, jag ville testa på hans tävlingsgalopp och känna att såhär ska han gå på banan imorgon. Jag höll upp huvudet mycket på honom så att han gick i hög galopp och så lät jag honom springa på fort. mellan två galopp bommar så gick det jättebra när jag gjorde så, han är ju väldigt duktig på att mäta av avstånd om han får gå i ett lite fortare tempo. Så imorgon hade jag tänkt såhär: Lätt sits, hålla upp hans huvud så han går i kort galopp, gasa på! Det ska gå jättefort, det är lokaltävling och inte någon klubbtävling. Om han ska ta sig över hindrerna utan att riva då måste han gå i ett fort tempo, inte vad man är van med alltså.




Idag så fick jag en jättehög och bra galopp på honom över galoppbommarna verkligen. Sådär som en lite privat tävlingponny galopperade han, studdsar nästan lite framåt med huvudet högt uppe och öronen riktade framåt :)

Sen så har jag  gjort en massa annat efter som badat Picco, betat honom, letat efter täcken åt honom, smörjt hans grejer, byggt bana, skurat hinderstöd, hämtat saker och allt möjligt. Är rätt trött nu faktiskt... zzz...
Lite mobilbilder från idag:

Picco fick beta lite gräs i solen efter att vi badat honom, det tyckte han om :)

Sofia och den gula regnjackan som gjorde mig glad :D

Jag och den vita springaren!


Först fick Picco ett rött täcke, med det var för stort så vi bytte. Det där täcket har min mamma vunnit med Storråda en gång i tiden (Storråda är hamiltons mamma)

Sen fick han ett Sverige täcke som passade lite bättre, som han förhoppningsvis har på sig just i denna sekund.

Imorgon blir det att gå upp tidigt, ska ju vara i stallet klockan sju. Det första jag ska göra når jag komemr till stallet, det är att springa och titta ifall Picco har fått någon kissfläck och mocka hans spilta. Hoppas han är ren imorgon med..


Kommentarer
Postat av: Caroline

Lycka till imorgon :D

2012-05-05 @ 21:01:32
URL: http://carolineonansen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Går du på Tyresö skola?

2012-05-07 @ 10:44:30
Postat av: Anonym

Isånafall är det du o,h Erika som hade min klass på gympan.

2012-05-07 @ 10:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0