(9 april)

Tänkte bara snabbt ta upp en sak som jag blev rätt irreterad på idag, det var 2 killar i min klass som sa att killar är mycket bättre än tjejer och att det är fler killar som gjort kända saker än tjejer och att kvinnan hör hemma i köket, jo visst var de inte helt seriösa, men det blev en lite argsint diskussion om det. Ska berätta vad JAG tycker om detta:

Genom tiden har mannen ansetts var bättre än kvinnan, kvinnan har tryckts ner och inte haft lika stor frihet och samma tillgångar som mannen. Många flickor fick inte gå i skolan i förr i tiden, bara männen. Då är det inte konstigt att det är fler män som blivit kända som  t.ex. vetenskapsmän.
Det är bättre i Sverige med jämnställdhet, men inte alls så som det bör vara. Männen har högre löner än kvinnor.

Männen är egentligen inte bättre än kvinnorna. Det är bevisat att flickor i genomsnitt har bättre betyg än killar i skolan, vi är lika smarta om inte smartare än killarna egentligen, när vi får samma utbildning och tillgångar.


I  början av åttan, på en musiklektion.
Jag själv tycker också att kvinnor är mer plikttrogna, omsorgsfulla, snällare och mer osjälviska än män (inte alla, men många). Det är ju faktiskt mycket flöer män som går går i krig än kvinnor, och startar krig och det är även fler män som sitter i fängelse än kvinnor. Tänk er ett samhälle med bara kvinnor, jag tror att det skulle vara mindre brottslighet då. Men det skulle ju vara tråkigt att inte ha lite pojkar att retas med ;) Så båda könen behövs, men jag tycker att de ska ha samma rättigheter och tillgångar.

också en bild från åttan :)

Om någon håller med, eller inte håller med. Kommentera då, det är intressant att höra andras åsikter.


Kommentarer
Postat av: Wicky

Bra skrivet!!

2012-05-10 @ 15:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0