Igår (7 maj)

Orkade inte blogga om igår, var för trött.. Orkar heller inte gå igenom allt i detalj.
På framhoppningen så var Picco galen och cp-pigg och stark, helt okontrollerad.. Han var också jättekonstig, 2 gånger så bara drog han ut från framhoppningen och spurtade iväg i snabb galopp. Han har aldrig gjort så förut :S
Maria sa till mig att låta Picco göra det mesta av jobbet på banan, att jag mest skulle styra och låta honom hitta avståndet själv. Jag ville ju helst få upp huvudet på honom och galoppera i hög galopp, men jag gjorde som Maria sa.

 När jag kom in i ridhuset så fick jag direkt startsignal eftersom killen innan mig var försenad, egentligen så skulle det ha varit en paus på 2 minuter då, men det blev det inte.. Så Picco fick inte vänja sig vid ljuset i ridhuset, han fick direkt börja hoppa. Tyckte inte att jag red så bra, det kändes lite flängigt och fult. Det gick för fort och han rev två hinder i början, mer finns det väl inte att säga. Jag var inte så sur över att han rev, hade ju trott att han skulle det. Tyvärr så var det ingen som fotade mig på banan, men har bild från framhoppningen:





Dessa foton är fotade av Linnea.


På framridningen så hade jag honom i kort galopp iaf.







Snabb galopp!






Galet :P


Snabbt gick det :P

Dessa foton var fotade av Caroline.

Inget Tyresö ekipage gick nolla tyvärr, det gick bättre för oss förra året. Nikita och Daisy fick ett pet, Minty vägrade så att Jessica rammlade av på första hindret, Dingo vägrade en gång och fick rivningar med både Sanne och Cornelia, Sofia hann typ inte styra på ett hinder med Picco och Picco rev med mig :P
Hihi måste få lägga upp den här failbilden på Jessica och Minty:


Tur att det gick bra i alla fall! Såg bra ut för dem på framhoppningen iaf.

Sen så kollade jag på lite ekipage och hjälpte till att bära bort banan. Sen drog alla hem men jag orkade inte cykla hem, så jag stannade kvar till fem och bara chillade med Sanne. Fick också leda in stallets största häst Lambago eller vad den nu heter, den är ju nästan 1,80 cm vid manken. Jag kände mig som en myra bredvid honom, han var ju stor som en älg!


Sen fick jag skjuts hem och då var jag typ döende trött... zzz. så jag badade och vilade resten av kvällen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0