10 september

Nästnästa vecka har jag simning med klassen, och det är första gången med min nuvarande klass, så självklart är jag lite nervös. Jag försöker ju säga till mig själv att jag ska vara nöjd med min kropp, att den är fin. Men ändå så dyker det upp negativa tankar om min kropp hela tiden i mitt huvud "för knotig, för tjock, för breda axlar, för stort levermärke, för kort hår m.m." Har insett att jag fått lite dålig självkänsla när det gäller min kropp igen, jag hade den 6-8 i grundskolan, sen slutade jag bry mig om det och hade roligt även fast i bikini och brydde mig inte. Men nu har det liksom börjat om igen på gymnasiet, jag har börjat bry mig igen. Så nu har jag suttit i en timme och tittat runt på olika bikinisar, har hittat en som jag gillar :)
Fast den är rätt lik den jag har. Så jag vet inte, inte direkt så jag får bättre självkänsla genom att köpa en ny bikini tror jag.
Men jag ska ju såklart vara med på svimningen, bara en gång har jag skolkat från simningen och det var i sjuan när jag var fjortis och bara tänkte på utseendet, ville inte visa mig i bikini för killarna :P Men det är ju lite roligt att simma :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag brukar också tänka så, fast sen inser man att det inte är någon som dömer en för det. Å simning är ju så himla kul också! :D

2012-11-11 @ 22:29:22
URL: http://mistylover.blogg.se
Postat av: Copycat?

Ehm Alicia, jag tror det är någon som kopierat din text du skrev :P

Kolla in http://nikitish.blogg.se/ och skrolla ner tills du kommer till rubriken "Jag är så fuuuul", visst är det samma text??
Kanske inte gör ngt att hon kopierat men tänkte ifall du inte visste .. :)

2012-11-13 @ 16:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0