15 november

Vi fick välja hästar igår och jag förlorade lottningen i att få Ruudi, en häst som blev över var Dingo så det var ju bra ändå :) Dingo var jättefin hela passet, i början hade jag honom i mycket låg form för att mjukna upp honom. Det är en bra sak med Dingo, hans form är rätt enkel att reglera, låg, mellan, hög. Sen på slutet höjde jag upp hans form och då är han ju så jäklans fin! Han känns som värsta fina dressyrponnyn när han travar på då :D Vi red på medellinjen mycket, på slutet gjorde vi galoppvolter på medellinjen. Sista gången jag gjorde det gick det så himla bra! Kommer in på medellinjen, Dingo gör en grym galoppfattningar som han kan göra ibland, som verkligen kommer från bakbenen. Formen behålls i fattningen (fast det gjorde den alla gånger för det är enkelt på han) och han galopperar på i rätt tempo och han kan ju hålla balansen så himla bra i små volter i galopp, om han sätts på plats och typ galopperar lite på stället. Ur volten går det också bra och i avsaktningen så behöllsformen och han går över till trav och då fick han många komplimanger av mig!
Obs, haha den där bilden är 1,5 år gammal. Det gick mycket bättre igår och han var mycket finare då :)
 
Men jag måste tyvärr säga att han är en rätt enkel häst att rida, jag tycker nog han är den enklaste ponnyn på ridskolan. Japp, enklare än daisy till och med för Daisy går bakom hand enkelt. Så han var väl inte en direkt superutmaning, så nästa vecka byter jag nog häst med någon. Jag rider för att lära mig rida bättre, inte för att lulla runt på de som jag redan kan knapparna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0