(16 november)

Red igen idag, för jag avbokade en gång när jag var sjuk förut. Fick rida Globus, som jag faktiskt ville, den lille sega gamlingen. Han är ju lite klurig, sist jag red honom så gick det rätt dåligt. Men idag gick det väldigt bra för att vara Globus! I början så måste man vara rätt hård i handen på honom och sätta honom lite på plats, sen när han väl gett med sig så kan man ju hålla hur löst som helst i tygeln och han är ändå fin. Han var fin ungefär hela passet, lite segt gick det väl men det är ju Globus. Han var grymt duktig på framdelsvändning, vilket var kul eftersom han brukar köra "bananen" för att slippa undan, men han var riktigt duktig idag! Något som jag blev grymt förvånad över, det var att jag kunde få honom i form i galoppen också! För han kan ju knappt galoppera i vanliga fall, och sen sätta lite press i galoppen trodde jag var typ, omöjligt :P Men han kunde, Globus kan vara superfin! Även om han enkelt går bakom hand. Är i alla fall mycket nöjd med idag! Även ridläraren tyckte att Globus var jättefin hela passet :)
Fotot är från hemsidan.
 
Globus är lite svårt att rida, men jag tycker nog att om man väl lärt sig knapparna på honom så är han enklare än snow att rida. Skulle kunna göra en lista med ponnysarna på ridskolan och lista dem efter svårighetsgraden enligt mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0