21 november

Red Dingo idag ändå, för jag pratade med mamma innan och hon tyckte jag skulle rida Dingo, inte så att man blir sämre ryttare av det. Man behöver inte alltid stora utmaningar.
Vår ridlektion var rätt flummig men rolig idag, haha inte så mycket dressyr direkt :P Vi delades upp i två gruppen, ena gruppen red på en volt i ett varv och den andra gruppen red på en volt i andra varvet runt den första volten.
Halva gruppen hade ett spö och så skulle man lämna över spöet till den andra volten, och så skulle man få tillbaka något spö. Man skulle försöka hinna med det så många gånger som möjligt. Först gjorde vi det i skritt, sen i trav och sen galopperade ena volten. Måste säga att det var grymt roligt! Särsilt i galoppen, för Dingo kan galoppera så kort och han är så välbalanserad i galoppen så man kan ju styra lite hur som helst med enhandsfattning och han hänger med som en liten westernhäst.
Sen red vi två och två, jag red bredvid Snow. det var också skitkul för vi hamnade för nära varandra hela tiden så våra skor slogs ihop och hästarnas rumpor trycktes mot varandra, det blev helt enkelt lite kaos :P Och kaos kan vara kul :)
Hahah, kadriljen på lucia förra året. Hade ju Dingo då, haha fast då blev han skitnervös och fegade ur :/
 
Sen så avslutade vi med lite dressyr på volterna i trav och galopp, kände att han var lite stel och och inte jättemjuk i munnen. Så jag hade honom i låg form och lullade mest omkring. I galoppen så galopperade han jättebra framåt och var fin :)
Tyckte att det var ett jätteroligt ridpass, men jag tog det inte så jätteseriöst. Jag skrattade mer än red typ, haha :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0