(2 september)


Olycksfågel, jag? ja, lite av en olyckfågel kan man väl kalla mig, kan berätta om jobbiga saker jag råkat ut för i livet.
När jag var 1 år fick jag en vagel i ett halvår, den opererades bort.
Efter det har det aldrig växt några ögonfransar där vageln var.
 
Jag hade periodisk feber i 10 år, fick jättehög feber ofta. Fick ta massor av blodprov och testa på jättejobbiga mediciner, det är därför jag är så spruträdd. En gång hade jag 40 graders feber i vecka, fick läggas in på sjukhus en gång eftersom jag hade 42 graders (!) feber, det är dödligt.
Fick borelia en gång av en fästing, fast det var rätt roligt. Jag blev förlamad i halva ansiktet, så jag kunde inte blunda på höger öga, rynka pannan på den sidan eller le på den sidan :P fast det var inte roligt att ta ryggmärgssprutan, största sprutan jag nånsin sett och så ska den vara inn i ryggraden i ca 5 minuter. Fick ta 3 olika sorters smärtstillande för att den var så stor. Var 11 år då.
8 år på bilden.
 
Sen har jag ramlat av Tuborg när han skenade iväg, ramlade av in i en vägg så jag slog mig gul och blå. I flera dagars tid kunde jag inte böja mitt knä, så fick besöka sjukhuset. Men det gick över sen.
Ramlade av Kontuz när han lekte rodeohäst, bröt armen. Var 11-12 år då. Kom ihåg att när jag ramlade av så försökte jag att inte gråta, men det gick inte för det gjorde så ont. Men jag lät inte så mycket, så ingen trodde att jag gjort mig så illa. Mamma hade lektionen så jag fick ensam gå in gråtandes i stallet och sitta och vänta tills mamma slutat jobba, då åkte vi hem men jag kunde inte lyfta armen så vi åkte till akuten och satt där hela natten. Kommer ihåg att hon som undersökte mig sa att hon inte ens trodde att det var en spicka, för jag bet ihop och vågade inte säga till är det gjorde ont. Sen visade röntgen att jag brytit armen väldigt högt upp, nästan vid axeln så jag kunde inte ha gips. Fick ha någon konstig stödgrej för armen istället. Fick inte rida på flera veckor efter det :(
Den hästen var inte snäll, han bröt min arm!
 
Har brytit långfingret en gång i ettan när jag spelade kråka med en basketboll, tryckte bak fingret för långt bak och så svullnade mitt finger upp och blev helt blått.

Ramlade av Rasmus för ett år sen och fick mig en blåtira som värkte mycket. Undrar om jag inte fick en liten hjärnskakning oxå? Ramlade av så jag slog i ansiktet i en bom väldigt hårt.
Men det var bra att han kastade av mig, då red jag tuffare än nånsin på honom och lyckades ju faktiskt sen någon vecka efter rida en felfri ponnycupsrunda på honom.
 
Mina hamstrar har drabbats av typ allt en hamster kan ha typ, mjölkstockning, svällmage, hjärtproblem, fatty eye, ohyra mm.
Ohyra
Mjölkstockning
En unge som dött av svällmage
Fatty eye
 
Hade ju ett djurpensionat, ett av marsvinens njurar slutar fungera och vi kämpar för marsvinet i flera dagar. besöker veterinär, ger han en massa mediciner, lägger ner flera timmar varje dag på honom. Men han dog ändå :(
Nu har jag något konstigt så gör mig väldigt utmattad om jag gjort mycket under dagen, det gör att jag blir sängliggandes i flera timmar. Det ger mig också mardrömmar, drömmer om T-rex och zombies :O
 
Ja, jag tror jag är en liten olycksfågel. Hoppas att det börjar gå åt andra hållet nu :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har en vagel under mitt högra öga, den har jag snart haft i två år.... Inte kul XD

2012-09-02 @ 14:54:33
URL: http://tworiders.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0