(20 september)

Fick hoppa Snow igår, för Linda skulle ha hoppat henne men Maria hade aldrig sett Linda rida henne och vågade då inte sätta Linda på Snow på hoppning, för ja Snow är ju lite speciell. Jag kan ärligt säga att jag tycker att det är lite obehagligt att hoppa Snow, hennes stor hopp är inte läskiga utan roliga, men man vet aldrig om hon kommer tvärnita. Igår så vågade jag hålla i henne lite bättre, så hon gick i kort galopp innan hindret. Det gick rätt bra då, trodde att hon skulle stanna då men man fick bara mer kontroll på läget. Hon hoppade alla hinder utan tvekan, så det var bra. Maria var nöjd med oss :)
Snow på löshoppnings clinicen.
 
Jag var lite rädd för att hon skulle lägga in en tvärnit, därför tycker jag inte om att hoppa Snow så jättemycket. Hon stannade jag ju aldrig, men sen nästa hoppass så la hon in en tvärnit och kastade sig undan med en annan ryttare. Kände bara, jag hade rätt, denhästen går inte att lita på. Jag tycker det är läskigare att hopa 50 cm med Snow än en 100 cm med Hamilton. Hamilton hoppar i alla fall...
Han klarar 1,40 m, vi har inte testat mer, men han klarar säkert 1,50 med :D
 
Red först dessyr på Hamilton utomhus, men när jag lullade omkring på sandvolten och kände att jag inte direkt hade något mål, då orkade jag inte längre. Så jag satte av i galopp och gasade, först trodde Hamilton at det skulle vara lite ökad galopp bara Sen fattade han att jag ville leka cowboy på westernhäst, så han rejsade på ordentligt! Haha, det är sällan han gör det faktiskt. Han kändes som en ponny som verkligen tar i när den skenar/galopperar över en äng, sällan han känns som en ponny.
Sen när jag satt upp på Snow, då kände jag mig inte liten. Jag kände mig som världens jätte, Snow som är så smäcker och liten.
 
Tyckte förresten inte att ridningen var så rolig idag även fast vi hoppade, jag känner att jag rider utan att ha ett mål. Är målet i mitt liv att tävla på klubbtävlingar? Nää, jag kommer säkert få någon random häst på söndag ändå. Så jag har inget mål med ridningen just nu på ponny :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0