(23 april)

Blir en träff med gamla kära hoppning idag, vi är självsfränder <3 Haha, nä men det ligger ig varmare om hjärtat än dressyr. Glömmer alltid bort vägen i dressyr, i hoppning hinner man inte tänka utan jag vet faktiskt inte vad som får en att komma ihåg vägen men det gör jag.
Åh, isbjörnen Picco, han vill jag inte ha idag. Han är inte en duktig häst på omhoppning, bara på träning när man tröttat ut honom.
Men jag tror inte jag får honom för jag önskade ju inte honom och de som tävlar clear round vill säkert tävla honom. Han är en trygg häst att hoppa, fast kanske inte en självklarhet att han går nolla. Han kan ju riva, fast på klubbtävlingar brukar han gå nolla.
 
Men jag kommer innte få honom idag, jag vill ha en lite seg häst för jag rider bäst på sega hästar. Förut var det min svaghet, jag kunde inte rida pigga hästar. Så 2011 när jag skulle tävla Picco på lokaltävlingen så trodde jag att det nästan var omöjligt för jag hade nästan bara fått sitta på Rasmus, Globus, Hamilton m.m Sega hästar, jag red bra på dem. Men jag var ovan med pigga hästar så jag råkade undermedvetet skänkla på de pigga hästarna med så de blev galnare. Efter det så satte Maria mig bara på pigga hästar för att jag skulle lära mig att rida dem med, det har väl förbättrats men jag tycker fortfarande att jag rider bättre på sega hästar. Tror att det var på haningebyggden som jag fick en sjukt het liten ponny som brukade tävla L:A, den gjorde luftsprång om man försökte sakta ner den och var jättestuddsig. Jag tyckte inte om den pigga, känsliga ponnyn, kändes som om jag fått fel häst då. Den enda pigga häst som är okej att rida är Dingo, men han är inte så pigg.
Det där var i våras 2011, tycke väldigt mycket om att rida dressyr på honom då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0