(27 september)

Red dressyr på Snow igår och det gick skitbra! Har aldrig riktigt hittat henne förut, men jag hittade henne igår och hon gick så jäkla fint. Höll henne lite lägre formen för att kunna vara så mjuk i handen som möjligt, hon är ju väldigt känslig i munnen. Sen så höjde jag formen någon gång och hon kändes ju som världens finaste dressyr ponny då. Särsilt ökningen snett igenom, så himla fin! Maria vill att jag ska rida henne nästa vecka, för jag ska hitta ännu mer kläm på henne för hon flyter gärna utåt när man böjer henne. Är glad för att vi rider för maria igen, jag rider nog bäst för henne för det känns inte som om hon dömmer en.
Har idag fått träningsvärk i endast magen! fatta vad grymt, Då vet man verkligen att man ridit rätt och använt magmusklerna, för man använder mycket magmuskler i dressyr.
 
Snow kändes väldigt liten igår med, särsilt när vi red utan stigbyglar. Jag har ganska långa ben så det såg ju galet i i spegeln, var ju för lång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0