(9 september)

Hopptränade MH för mamma idag. Det gick rätt bra, fast idag var det svårare eftersom jag hoppade en kombination, först med 2 galoppsprång och sen med 1. Det är lite knepigt att hoppa kombination faktiskt.
Det lite jobbiga är att Hamilton hoppar mig en del ur sadeln, han hoppar så mycket med ryggen och ofta väldigt stort. Svårt att hänga med, för om jag kastar mig över hindret så flyger ju jag med men jag flyger så högt upp att jag tappar stigbyglarna i språnget. Jag måste verkligen trampa ner hårt i stigbyglarna över språnget, hålla i manen för att verkligen följa med och se till att kasta mig fram lite grann, haha det var min svaghet på ponny att jag kastade mig fram över hindret.Förskte bli av med det, och nu måste jag göra det för annars ramlar jag av :P
En gång så var det fett läskigt, för Hamilton kom nära på första hindret och då tog han i som fan på andra hindret så jag hoppades verkligen ur sadeln. Jag trodde jag skulle, ärligt talat, att dyka ner från 1 m utan kontroll det är läskigt. Det jag gjorde var att släppa allt och bara grabba tag allt vad jag kunde i manen för att hålla mig kvar så jag tappade spöet, inte blev det bättre av att han skulle bocka lite efter ;) har en video på det, kändes läskigare än vad det ser ut:

Stort hopp!
Jag blev lite rädd efter det, det kändes faktiskt som om jag inte kunde hänga med. Det kändes som om jag skulle ramla av, tack vare hans man så satt jag kvar. Vilken tur att han inte hade knoppar ;)
 
Sen gick det lite bättre, fick lite mer fart på honom och då hoppade han lite mer normalt. Hoppade 1,05 m några gånger, vilket var lite pirrigt men kul :)
 
Han hoppar ju rätt fint. Han skulle kunnat bli en hopphäst om han hade haft lite mer fart i galoppen :)
 
Jag ska nog anmäla mig till en hoppkurs för häst med honom, måste få testa på att hoppa bana med honom. Men vad konstigt det kommer kännas att hoppa med stora hästar, jag har alltid sett mig själv som ponnyryttare, känner mig fortfarande som en ju :P
Förresten, vad konstigt det kommer kännas att hoppa ponny sen. Kommer säkert kännas busenkelt :P
 
Är i alla fall nöjd med idag! Jag är glad att jag satt kvar på hästen ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0