8 april

Har inte ask, tänker inte skaffa. Så istället svarar jag på 100 bloggfrågor för den som pallar läsa och undrar :)

1. Hur gammal är du? 16år, 17 om mindre än en månad!

2. Hur gammal känner du dig? 
16, men jag vet att jag ser ut att vara 14...

3. Vad har du gjort i dag? Deppat sönder, pluggat lite

4. Vilken film såg du senast? En tysk drama, orkade inte byta kanal för jag kände mig deppig..

5. Vem ringde du senast? Nadja

6. är du besatt av någonting?
Helosan salva <33

7. Är du rädd för blod? Skoja inte! Hahahah blodfobi...

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Ett kallt gästrum, på en dubbelsäng, stökigt, pärlor bredvid mig...

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Knatte, Fnatte, Tjatte

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?Skulle jag aldrig göra ;)

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, fast har rätt mycet rosa och vitt också :)

12. När vaknade du i dag? 
14

13. Vilken är din favorithögtid? Julen, då får man chokladtomtar!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Hos någon som uppskattar min personlighet och inte mitt utseende och bara vill ligga...

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Provtagningen på sjukhuset :O

16. Hur vill du tillbringa din pension? I ett hus med min familj såklart, och med katter, älskar katter :D Jag ska bli galna kattkvinnan!

17. Vad lyssnar du på just nu? Wild for the night på min systers spotify :)

18. Har du någon gång brutit ett ben? Haha ja, ramlade av en häst och bröt armen en gång. Och ett finger har jag brutit :)
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
Formbröd, smör, ost. Allt jag behöver för att göra mina älskade toasts <3

20. Vem är din favoritkändis?  Gillar inte kändisar...

21. Vad är du på för humör just nu?  Inte trött, fast jag borde, haha! Rätt glad :)
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Amerika

23. Snarkar du? Brukar inte göra det, men gjorde det en gång för en vecka sen :O det måste jag sluta med...

24. Vilka yrken har du provat på? Djurvaktare, dagisfröken

25. Hur går du helst klädd? Tajta svarta jeans, en söt topp med en cardigan till. Och converse, älskar connerse <3

26. Vilket stjärntecken är du född i? Oxe, bästa!

27. Vilket är ditt favoritgodis? Lakritsnappar, smaka det är så jääävla gott! Lägg dem i frysen innan så är dem godare :)

28. Vad sa du senast? 
-Handlar det tillräckligt mycket om framtiden? Annars får man F..

 
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Är nog bäst på kemi :)

30. Vad har du på dig just nu? Gråa jumpsuiten :D

31. Vilken är din favoritaffär? Lidl, går att köpa allt där... Hahahah nä men typ bik bok om det är kläder :)
  
32. Vad har du för storlek i kläder? xsmall
 
33. Vad har du i dina fickor? IEn tops

34. Vad köpte du senast? Multivitaminjuice, och gissa vad jag skulle med det till. hahahahha

35. Hur många gånger har du flyttat? 1 gång när jag var 3 år

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Kniv, tändstickor, pistol...

 
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska! Eller morgonmänniska om jag är uppe hela natten till morgonen ;)

38. Senaste filmen du såg på bio? Berättelsen om Pi, skitbra ju :)

39. Har du blivit sydd någon gång? 

Aah, opererade bort en vagel från ögat när jag var liten :) 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Haha, ja men inget jag gillar...
41. Vad åt du till frukost? Åt ingen frukost eller lunch, åt lite lakritsnappar vid fem bara :P Eller jag gjorde fattiga riddar klocken 4 på morgonen på en fest om det räknas :)
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Var 6 år, levde loppan. Börjat i tyresö skola, börjat rida på ridskola och ba levde livet ;)
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? En gång på en trehjuling på dagis

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Ingen har gjort något speciellt den senaste tiden för mig. Kanske Viktor som gick en lång bit med mig igår när han inte behövde det.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Bredvid mig på laddning ;)

46. Vad var det sista du åt? apelsin :)

47. Vem är världens vackraste kvinna? Megan fox, följde en fansida av henne på instagram i flera månader men slutade nyligen för att jag blev så jäkla avis på henne...

48. Är du blyg? Beror verkligen på när! Men joo ibland så :)

49. Vilken var den sista konserten du var på? Aldrig varit på någon..

50. Vad heter du i andra namn? Maria

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej, som tur var!

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja, vem har inte?

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Ridning såklart :D

54. Har du några husdjur? Ohja, 2 hundar, 2 katter, 3 hamstrar och 1 häst :)

55. Vill du gifta dig? Såklart jag vill, ser jättemycket fram emot det!

56. Vad är du sugen på just nu? En pojkvän

57. Vad är klockan? 00:41 ups, ska upp om mindre än 6 timmar till skolan...

58. Vad är det konstigaste du ätit? En fluga, usch den flög in i halsen på mig :O

59. Har du någon udda förmåga? Kan böja min panna så den formar ett bord ;)

60. Var växte dina föräldrar upp?Stockholm, eller min mamma har bott lite i USA

61. Vad önskar du dig i julklapp? En tv :)

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Ja på niornas kabaré var jag skådespelare inför flera hundra människor :)

63. Göteborg eller stockholm? Stockholm

64. Har du sett någon dö? Har sett hamstrar dö..t

65. Har du någon gång ringt polisen? Ja, lika pirrigt varje gång!

66. Hur många grader är det ute? 2 minus ?

67. Vilken färg har ditt hus? Gult, ljusgult sådär vårigt gult :)

68. Vad sjöng du senast? Sveriges nationalsång :P

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Jaa, verkligen!

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nej

71. Har du svenskt ursprung? Ja, eller fjärdedels amerikan :)

72. Hur mycket väger du? 49 kilo, har bestämt mig för att hålla mig på den vikten. Var lite väl mager ett tag, det är inte så snyggt :)

73. Har du ett turnummer? Nepp, inget sånt

74. Vem kramade du sist? Hahahah, karl..

75. Är du oskuld? Ja, jag väntar på den rätta :)

76. Kan du åka skateboard? Om jag sitter på rumpa på den :D

77. Nämn någon du beundrar och varför? Min mamma, för att hon rkar gå upp på dagen trots att hon mår så dåligt <3

78. Har du gröna fingrar? Njaa, men kan nog få. Brukade grodda egna groddar till mina hamstrar förut :)

79. Har du svimmat någon gång? Åhja, en gång när jag tog en spruta sen en gång för att jag hade så hög feber.

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Igår lärde jag mig att hytta från nyboda till centrum :)

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Jaa, haha Lisan :D Och i stallet när jag var liten kallade alla mig för Apa, men sen tyckte jag det var fult så ingen fick kalla mig det :P

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Pluggat och festat ;)

83. Är du vidskeplig? Jo lite, tror på spöken :)

84. Vilka är dina största svagheter? Lättpåverkad av vad andra säger och tycker

85. Vad händer till helgen? Feeest såklart! Sen ska jag tävla också :)

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Neee, usch vad ont hade inte ens gjort det om den växt ut igen :O

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Pluggat och gjort läxan ;)

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Ta en spruta, rida Spot igen och dricka kaffe i skolan igen

89. Vilken är din favoritrestaurang? Grand hotel eller olive garden i Florida

90. Bada eller duscha? Baaada såklart, så mysigt :)

91. Är du bra på att laga mat? Jaaa, är grym ju :D

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Nej :)

93. När och varför var du på sjukhus senast? I höstas, skulle ta blodprov men jag fegade ur och börja gråta..

94. Vilket är ditt drömyrke? Att bli forskare inom medicin

95. Har du några Piercings? Örhängen, haha det är som sprutor ju...

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Hårdkokta!

 97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Första gången jag träffade T.

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Gick och la mig...

99. Har du gråtit idag? Nästan

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Sova!

 

Nej nu ska jag gå och försöka växa på mig lite, jag är så himla liten... Varje gång jag går på fest tror folk att jag är 98:a och det inte så kul :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0