vinst på snow!

Tävlade snow idag ju och det gick så himla bra, över mina förväntningar! På framridningen så vägra hon på ett hinder så då trodde jag att tävlingen skulle gå skit. Men när jag väl fick henne att hoppa märkte hon att jag kunde följa med i hindrerna, drog inte henne i munnen och tyckte det var kul! Så då tyckte hon det var jättekul :)


Hon var otroligt stark och sjukt pigg på banan! Helt galet fort gick det med noll kontroll typ. Vågar inte ta för mycket s henne för då kan hon ju stanna. Men hon tyckte det var sjukt kul, tvekade inte det minsta på något hinder! Hon tog verkligen tag i hindrerna. Kände att det gick att göra lite snäva svängar i omhoppningen så jag gjorde det och hon tyckte det bara var kul. Tvekade inget alls!


Det gick så bra att vi faktiskt vann tävlingen! Snabbast tid på hela dagen. Grymma och bästa Snow! Hoppas jag får henne nästa tävling med! Ifall det är så då vill jag hoppa samma höjd som de andra hästarna, det kan hon. Dock kanske jag mest hade tur idag, det kunde ju blivit en flopp som på hoppClinicEn. Men jag var mer säker själv idag, lite tuffare och så. Det är fett förvånande att snow vann idag, snow liksom som räknas som en av de svåraste ponnyerna att hoppa. Men jag tror att hon litar på mig, det var därför vi gick nolla. Hade någon osäker person hoppat henne idag hade hon nog inte gått nolla. Det gäller att man måste rida tufft, hänga med i sprången, bra vägar och inte vara osäker. Jag red inte så på hoppClinicEn så hon vägra en del då, idag red jag bättre och då hoppa hon allt. Ryttaren spelar stor roll på henne.


Hon är världens bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0