24 augusti

Igår var det första youngrider träningen. Fick sitta på Justus som jag aldrig ridit förut och han var lite jobbig att rida. Han böjer väldigt enkelt på nacken, men för att få honom att jobba i form måste man kämpa lite mer. Man måste verkligen rida fram till handen på honom, stadig hand och inte sitta framåtlutad. Han vart riktigt fin efter lite kämpande, kunde trava på en stadig fin form i bra tempo. Ska tydligen få sitta en del på Justus nu, vet inte riktigt om jag vill det :/
Sen efter så red jag ut på Hamilton och han var väldigt mjuk och fin. Men när jag skulle galoppetra drog han iväg i sken och i skenet börjar han plötsligt med att skjuta upp ryggen i luften och gör otroligt stora bocksprång. Jag tappar stigbyglar och håller i tygeln med en hand bara när han skenar och bockar som in i helvete. Har aldrig varit med om så läskigt stora bocksprång. Jag tappade balansen och såg hur marken närmade sig och då bockar han igen och skjuter upp mig i luften och då landar jag lite bättre på honom. jag skriker lägg av Hamilton!!!! Och då slutar han, men jag var så nära att ramla av. Dumma häst. Efter det galopperade jag i kort fin dressyrgalopp.
Men jag slog till handen väldigt hårt när han bockade en massa, så nedanför lillfingret har jag väldigt ont. jag och mamma tror att jag fått en spricka i handen. Så har bandage nu :/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0