11 februari

Tänkte skriva om de radiokanaler jag kan lyssna på ibland. Jag brukar lyssna på radio när jag åker till skolan och hem.
 
105,1 NRJ
Den här kanalen gillar jag allra bäst, även om det är sjuuukt mycket reklam på NRJ :O De spelar mycket ny popmusik men har ändå en rätt bra blandning. Man tröttnar dock på att lyssna på NRJ om man lyssnar för mycket, för de spelar ju lite samma låtar hela tiden.
105,9 The voice
Den här kanalen är ju väldigt lik NRJ, men jag tycker att The voice upprepar samma låtar mer. Nrj har ett lite större urval av låtar. Jag märker ofta att det är rätt dålig mottagning till The voice ofta, vilket är jobbigt och gör att jag gillar NRj mer.
107,5 Dansmusik
Vet inte riktigt vad den här kanalen heter förutom 107,5, men jag gillar den rätt mycket. De spelar bara dansmusik, ni vet dunkadunka musik, haha :P Mycket house musik. Men det är ingen radiokanal man kan lyssna för länge på för man får lite ont i huvudet av all dunkmusik efter ett tag. Det är rätt dålig mottagning i Tyresö, men i nacka är den bra :)
105,5 Rix fm
Kyssnar bara på rix fm om det är reklam på dem andra kanalerna, är inget jättestort fan av rix fm. Men de spelar ett par bra låtar då och då, de spelar relativt nya låtar. Finns det inget annat bra så lyssnar jag på rix fm :)
104,7 Lugna favoriter
Okej, kan väl inte direkt påstå att jag lyssnar mycket på Lugna favoriter. Men är det reklam på alla kanaler så händer det väl ibland att man blippar ner på lugna favoriter, det händer ju att de spelar bra låtar ibland. Fast det är sällan nu för tiden. Men har man ont i huvudet är det en bra kanal att lyssna på :)
90,3 p3
Jag lyssnar aldrig själv på p3, för jag orkar inte blippa ner enda till 90,3. Men min mamma lyssnar jättemycket på p3. Det finns ett pratpogram som heter Christer som är rätt underhållande som går på vardagseftermiddagar. Sen på söndagar är det ju digilistan, de mest nerladdade låtarna. Det är rätt kul att lyssna på :) men jag själv lyssnar aldrig på p3.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0