13 februari

Idag slutar jag 11:45, men jag stannar nog kvar i skolan några timmar och pluggar. Måste ligga före i alla arbeten nu när jag ska till Florida, särskilt matten! Så just nu är jag värsta pluggisen, känns som om jag inte gör annat än och sitter och pluggar nu för tiden.
Men sen i kväll är det hoppning på Snow som gäller, det ska bli kul och en liten paus från pluggandet :)
Mitt mål idag ska vara att se till så att hon inte hoppar så stort, utan mer hoppar som på bilden. Med öronen framåt och inte frambenen slickade mot magen. Det må kanske se fint ut med hennes framben, men tänker man efter varför hon gör så ibland beror det nog mer på att hon är rädd för hindret. Hon har benen så nära kroppen som möjligt för att skydda dem från farliga hindret. När hon sliter åt sig benen är det mest när hon är som mest osäker. Jag vill se till att hon ska tycka att det är kul att hoppa, få upp hennes självförtroende. På senare tid har hon hoppat väldigt bra när jag hoppat henne, hon har sällan gjort några stora cp-språng. Det har känts som om hon tycker att det är kul :) Eftersom det är hoppning på lektion kommer vi hoppa rätt lågt och lite idag, så jag tror inte det kommer bli några större problem att ta sig över alla hinder idag, hon har hoppat samma hinder i fredags också :)
Kolla så duktigt hon hoppa på den bilden. Inga framben uppe på magen. Inte ett jättesprång, lite stort men det beror på att det var ju en svinrygg och dem måste ju hoppa lite större över dem.
Nu har jag visat lite exempel på hur jag vill hoppa henne idag, inga rädda språng utan mer normala språng :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0