3 februari

Fick Snow på hoppkursen idag och det gick gryyymt bra! En av våra bästa hopplektioner tillsammans :) Vi hoppade för Annika och hon gillar ju lite annorlunda hinder, så vi hoppa stigsprång, svinrygg, trippelbarr, solfjäder och så räcke och oxer. Snow är ju inte van med sånna hinder, så jag var lite tveksam på att hon skulle hoppa de annorlunda hindren. Men det gjorde hon glatt! Hon var pigg och glad, drog iväg lite väl mycket efter hindrerna bara.
Sen när vi skulle hoppa bana så höjde Annika hindrerna till mig på Snow och Heena på Dingo. Två hinder låg på nittio och oxern var breddad till 90 också, så jkag var lite osäker på om hon skulle hoppa det. Hindrerna låg såhär:
Hinder 2 och 3 låg på nittio, och första hindret låg solen på. Jag tänkte att det hindrerna snett igenom kommer vi nog inte klara. Men jag red på så tufft jag kunde mot ett och ännu tuffare mot två, det gick fasligt fort men vi klara det och hindret efter :P Fast hon hoppade för tidigt över hinder två, så jag fick göra om alla hinder som var snett igenom. Då gick det ännu bättre och jag tänkte bara, fan vilken grym häst hon är, vilket team vi är! :D
Hon var verkligen en ängel idag, hoppade alla hinder :D Hon var lite väl pigg ibland efter hindrerna, men det var inte så farligt. Enda gången jag kände på henne att hon kanske tvekade pyttelite var när vi hoppade hinder ett för första gången och solen låg på det. Hon hoppade heller inte så stort och konstigt som hon kan göra, hon hoppade ganska normalt och bra idag. Hon verkade inte alls rädd för hindrerna :)
Snow är ridskolans grymmaste och bästa lilla hopp-ponny!
Svinryggen
Det enda failhoppet vi nog gjorde den lektionen.
Ett av 90 hindrerna, så så duktig hon var andram gången vi hoppade det :D även om min sits är helt sne och ful så var hon fin och duktig :)
Bilderna fottade av Filippa Lundberg.
 
Sen red jag dressyr på Hamilton i ridhuset, och ja han kändes väldigt stor och lite älgig efter att ha ridit Snow :P Han var lite hård i munnen i början och ville inte gå i den låga form jag ville ha honom i, men efter lite tempoväxlingar i galopp så lossnade det och han blev asfiiin! I galoppen var han extrafin, jag hade honom i hög form och red i jättekort galopp och gjorde pyttesmå volter som var små som typ piruetter. Han var skitduktig på det :)
 
Så jag har haft två skitbra ridpass, är supernöjd! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0