11 januari

Jag hatar när folk som luktar fett äckligt sätter sig bredvid en på bussen, man blir såäcklad och vill bara gå av bussen då. Men man tvingas istället andas med munnen då. Alkohol, cigarettrök och vitlök är de äckligaste lukterna. Och det är minst 1 på varje buss som luktar starkt av något av dessa 3. Kan inte dem bry sig över hur dem luktar lite? Om de rökt varje dag i flera år så är det ju rätt självklart att de luktar väldigt mycket rök, kan de inte sätta på lite parfym eller nått då? Och man måste ju inte dränka sig i alkohol innan man stiger på bussen. Vitlökslukten kan ju dem flesta kanske inte rå för, men man kan ju ta ett tugummi eller nått.
Det var en tjej på bussen igår som hade stallkläder, och när hon gick förbi luktade det stall och enligt mig är det en trevlig doft, det luktar hemma :) Men jag kommer ihåg när jag var liten en gång och åkte buss med stallkläder, det satt några killar bakom och ba "fyfan vad det stinker hästb*ll*" *fyfan vad äckligt"  de höll på så jättelänge och jag ville bara försvinna ner i marken. Men det är fan mycket äckligare med folk som stinker vitlök eller starkt av röklök!
De med ridkläder får åka buss med ridkläder, men de måste sitta långt bak. Så de som är känsliga för hästlukt kan sitta långt fram och slippa den lukten. Borde vara samma sak med alla lukter i såna fall..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0