13 januari

Jag tycker det är lite läskigt hur dagens små barn blivit så bortskämda. Sån skillnad från när jag var ung :O Jag fick min första mobil när jag gick i fyran, 10 år gammal och hur glad som helst för min mobil. Den hade varken färg, internet, radio eller Bluetooth. Det gick att ringa, smsa och spela spel mest på den. Men jag var hur glad som helst :)


Den såg inte ut sådär, men liknande.
Nu för tiden får sju.åringar iphone 5 och grejer i julklapp. Det är typ sånt de önskar sig i julklapp, inte leksaker som när jag var liten. Och varför ger föräldrarna en julklapp värd 6000 till en liten 7-åring? Fattar inte :o När jag var liten önskade jag mig den nyaste furbyn, och den räknades som en otroligt cool present för den kostade hela 1500 kr. Jag fick den och jag blev så glad!


Det var inte en sån furby. Men alltså jag fick verkligen inte presenter för 6000 när jag var 7 år. Och jag var hur nöjd ändå :)

Hoppas det här inte blir värre. Att i framtiden så får 7-åringar egna lägenheter och allt :p

Kommentarer
Postat av: en hemlig beundrare

Har föräldrarna råd så finns det ju inga nackdelar med att köpa en iphone till sitt barn. Tekniken går ju framåt i dunderfart så det är bra att barnen får lära sig om tekniska prylar redan i låg ålder. Plus att det exempelvis finns massa bra appar på mobilen som kan hjälpa barnen med olika saker. SLUTA TÄNK LAGOM OCH ÖÖÖÖS

2013-01-13 @ 23:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0