17 januari

Fick en fråga om hur Eternity dog. Hon hade visat en hel del åldertecken på sistone, och blivit väldigt mager på sistone. Kände väl på mig att det kunde ske snart. Sen dagen innan hon dog så var henne ben nästan förlamade, så igår hade jag tänkt beställa en tid hos veterinären men hon hann dö innan det.
Eternity var en speciell hamster för mig, jag födde ju upp hennes själv. Hennes pappa lånade jag från Finland och hennes mamma var Ella. Mer än hälften av alla i hennes kull dog av svällmage men hon var en kämpehamster och överlevde. Hon var en smart och social hamster som kunde lite trix som sitt eget namn, snurra runt, hopp, välta toarullar m.m.

 

 
Jag börjar typ gråta av att se den videon, nu när jag vet att jag aldrig kommer få göra något utav det på videon med henne igen. Hon är borta för alltid.
Nu har jag bara en guldhamster kvar, Tom. Han är rätt så gammal, över 2 år. Men han är riktigt kry och pigg ändå, inte kan man se på honom att han är en dag över 1 år :P Han lever nog på ett bra tag till :)
Och så har jag ju mina dvärghamstrar som är lite över 1 år, de lever nog också på ett bra tag till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0