18 januari

Imorgon ska jag rida Hamilton som vanligt, blir väl inget specielltfördet är inte speciellt bra snö för att rida utomhus imorgon. Men på söndag ska jag vara med på en hoppkurs :D Önskade bara Snow, för det brukar inte vara hästen de flesta önskar så förhoppningsvis får jag henne. Annars så blir det en liten överaskning vilken häst man får :) Men hoppas ju verkligen på Snow, för jag tycker vi är ett bra team :)
En annan anledning till att jag vill ha henne är ju för att jag kommer önska Snow på en klubbtävling och Maria sa ju att jag kunde få henne, för hon måste ju träna att tävla. Så jag vill hoppa henne en massa så jag lär mig mer om henne, så jag kan ge henne ett så bra stöd som möjligt.
Hittils har det ju gått bra när jag hoppat henne *peppar, peppar, ta i trä* har ju aldrig vägrat med henne. Men jag anser att det är en hel del tur :P
Jag kanske egentligen inte borde bli så fäst vid en liten ponny igen, det är så jobbigt när man växer ur dem. Något av det värsta jag varit med om var när jag växte ur Spot, grät en hel del då. Ibland så red jag ju honom när jag var för stor, men då hade jag ju hur dåligt samvete som helst.
Sista gången jag red honom, över 2 år sedan. Man ser att jag är väldigt för stor för honom där, tror jag var 159 cm :/
 
 
Sen så fick jag mig ju en ny favoritponny, Erasmus. Mitt avslut med honom blev ju verkligen helt sämst, jag blev så jäkla arg och förbannad på honom att jag bara var glad då att jag växt ur honom så jag slapp rida honom igen. Han kastade av mig på sista ponnycupsträningen på honom, sista gången jag red honom var på en match som blev katastrof. När jag fick startsignal stannade han på mitten och vägrade gå någonstans alls! Han bara stod där i typ 10 minuter innan jag fick ledas iväg... Typ det pinsammaste jag varit med om. Men självklart hade jag många bra ritter med honom, annars så hade jag ju aldrig haft honom som favoritponny att rida förut. Som första hoppräningen som han hoppade alla hinder utan att tveka, gången när jag gick nolla med honom på en ponnycupsmatch och han vägra ut sig på första hindret med bortaryttaren (duktig pojke) xD Så självklart blir jag ju sugen att rida honom ibland, men nu är jag för stor för honom.
 
Ett tips till dem som ska tävla Rasmus nån gång, gör absolut inte för stora vägar då kommer han vägra. Om man gör lite snäva svängar och tjoar på så blir han fett glad och tycker att det är roligt, man måste vara positiv. Jag märkte att han tycker att det är kul med omhoppning, han är riktigt bra på det ibland. Bara man själv har positiv inställning, håller kvar stödet så brukar det funka. Eller det brukade fungera, har ju inte ridit honom på ett år, så han är kanske annorlunda nu.
 
Jag är rädd att jag ska växa ur Snow, fast jag har ju inte växt på över ett år. Har stannat på 162 cm tror jag. Maxvikten på henne ligger runt 55 kg, och jag väger en bit under det som tur var. Men man vet ju aldrig, jag äter rätt mycket sötsaker så jag kanske vips går upp 15 kilo :O Vi får se, hoppas i alla fall på att jag inte växer ur henne den närmsta tiden :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Normalt stannar man i växten ca två år efter man fått mens ;)

Svar: Då borde jag stannat i växten nu :)
Alicia

2013-01-18 @ 21:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0