20 januari

Fick Snow idag på hoppkursen, och jag måste säga att hon var så jäkla duktig idag. Idag visade verkligen att hon är en häst med bra stamtavla, hon hoppade som en gud. Det var bara en gång i början som jag red rätt dåligt, vi kom i sämst tempo mot en oxer på 75 cm och hon vägrade/sprang förbi. Men det var ingen tvärnit utan hon visade ett par meter innan att det var för dåligt tempo, jag kände ju själv att det inte var en bra anridning så det var verkligen inte hennes fel. Annars hoppade hon alla hinder så himla bra! I slutet hoppade vi en bana på 90 cm, och jag är så nöjd över henne. Hon hoppade banan med glädje och självklart hoppade hon stort. Och att hoppa 90 cm med henne blir typ 120, så det gällde att vara med i sprången verkligen :P
Kan inte fatta att vi klarade en bana på 90 cm, liksom Snow. Hon som förut knappt kunde hoppa en bom. Eller förresten, alla hästarna i min grupp och elever var grymma idag. Alla klarade att hoppa banan, även om några stannade nån gång. Men liksom Lady, Rita och Ruudi klarade  det, det är imponerande. Åh snow är sååå duktig, hon är verkligen en ängel :)
Idag var hon verkligen hoppglad, öronen spetsade framåt hela tiden. Men det var lite jobbigt att rida idag, för idag fick vi verkligen rida. Vi hoppade väldigt mycket idag. Jag blev rätt så trött och hon med :)
Tyvärr var det ingen som fotade i slutet, bara i början. Men det blev nog några fina foton ändå, för hon hoppar ju fint vare sig det är 20 cm eller 90 cm :)
 
Jag var tvungen att sticka tidigare från kursen för jag skulle ju på släktkalas. Men när jag kom hem så mådde jag riktigt dåligt, jag tog tempen och det visade sig att jag hade 38,8 graders feber. Så jag fick stanna hemma och ligga och frossa under värmefilten :/ Men imorgon då blir det ipren, alvedon och alla värktabletter vi har. Jag måste till skolan imorgon, det är en viktig dag. Så febern får hålla sig borta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0