10 juni

Åh, har tittat på videon när jag tävlar Snow säkert 20 gånger och analyserat en massa över vad jag kunnat göra bättre. Borde ha sagt till om musiken som var på tok för högt, och jag borde ha bytt spöhand... Menmen, höjden var egentligen inget problem, hon kunde hoppa stillastående även fast vissa hinder var för höga och låg på 75 cm. Ifall jag kommer med i youngrider gruppen som ska starta på ridskolan, då vill jag ha Snow som min specielingshäst eller vad mans ka säga. Jag vill jäääättegärna tävla lokal på henne, en stor dröm. Det ska vara en lokaltävling i hoppning i höst, skulle bli överlycklig om jag fick tävla då, och på Snow. Har tävlat lokalt två gånger på Picco, första gången kom jag tvåa och andra året rev han.
Men jag skulle inte vilja tävla lokalt på Picco igen, det går inte att påverka så mycket på honom. Han hoppar allt, men han kan riva... Det är svårt att påverka honom att inte riva. Snow river inte, men hon kan vägra och då kan man ändå påverka och kanske få dem att hoppa ändå. Jag gillar utmaningar, och Snow skulle varaden största utmaning jag någonsin tagit mig ann, och jag tror att det skulle kunna gå! På lokal så brukar det inte vara så stor publik heller.
Men detta är bara drömmar, alltså önsketankar. Jag ska alltså inte tävla lokalt i höst, men jag vill verkligen!
Här är bilder på mig och Snow från i söndags:
Hoppade stillastående, det är därför sitsen är som den är...
Hoppade stillastående igen, därför är sitsen som den e...
 
Snow är svår, men hon är så kul att rida! Hon är precis den utmaning jag behöver och gillar, även om jag vart riktigt ledsen igår så är jag väldigt nöjd idag :) vi kämpade på så gott vi kunde!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0