25 mars

Tänker på hur mycket jag förändrats under mindre än ett år, eller jag ser på saker och ting lite ur ett nytt perspektiv. har skaffat mig väldigt mycket nya erfarenheter, som såklart krävt både positiva men en hel del negativa saker.
För ett år sen så var jag hemma varje helg typ och var med mina hamstrar. Jag fotade dem, skrev om dem, var  inne på hamster.ifokus 8 gånger om dagen typ och jag var helt emot fester och krök. Jag levde för mina hamstrar typ, och jag kan säga att jag inte ångrar det alls.
 
Jag är glad att jag inte gick på fester då, jag var nog inte redo för det.
Jag började med Xlash på sommaren som funkade riktigt bra! Kunde gå runt helt osminkad hela tiden, var asskönt!
Sen hade jag gjort slingor i håret för ett år sedan, så jag var mycket blondare. Men jag använde inte mitt löshår för jag fattade inte hur man satte på det :P
 
Typ allt förändrades när jag började gymnasiet, haha. På insparksfesten så kan man säga at jag började förändras. Fast jag började inte riktigt börja gå på fest efter det. men sen börja jag använda mitt löshår och det var 2013 som jag började festa varje helg, haha..
Flest misstag och saker som man ångrat har ju skett på fester. Saker man inbillar sig själv bara är yolo.
 
Men sen finns det ju en hel del saker som inte förändrats på ett år, tex. att jag fortfarande är oskuld, singel och har fortfarande hamstrar. Fast jag måste erkänna att jag tappat suget totalt på mina hamstrar, har inte känt för att skriva det här. jag tar ju hand om dem men inte lika bra längre. Har inte samma intresse alls längre. Men jag ska ta hand om dem så länge dem lever, skulle aldrig sälja mina hamstrar. Skaffar man ett djur så har man ansvaret över dem och man säljer dem inte bara för att man tröttnat. Dessutom är dem gamla och det skulle inte vara nyttigt för dem att säljas vid den här åldern.
Sen så har ju mitt utseende förändrats rätt en del, förut så ville jag och var väl den där oskyldiga söta lilla flickan som inte ville någon illa. Lite osäker och så.
Och nu känner jag mig bara mer vuxen, mer erfaren på livet. Känner mig inte lika oskyldig och osäker längre. Det är både bra och dåligt, och jag har mycket kvar att lära.
Det finns dagar då jag fortfarande är den gamla Alicia och bara skiter i allt och leker barn igen.
 
Sen finns det ett ställe där jag nog inte förändrats något på, och det är stallet. Jag kan utan tvekan gå osminkad till stallet utan att bry mig det minsta, skiter i mitt utseende där. Löshåret är hemma och jag ser rätt annorlunda ut i stallet. Och jag är annorlunda, är lite blygare där. Tveksamt om jag skulle säga att det är mitt rätta jag, det beror helt på vem jag är med. Men jag har inte förändrats något i stallet tror jag :)
Och med mina djur :)
Då vet ni det :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0