7 mars

Jag red Minty idag, har aldrig ridit henne i dressyr förut så jag tyckte det var en rolig utmaning.
I början så kändes hon så otroligt stel och så himla stark! Jag fick verkligen ta i för att få loss henne, jag kände verkligen att ingen ridit till henne på länge.
Sen lossna det och hon vart väldigt fin och stadig i formen, gick att böja henne åt båda hållen lätt. Hon var då plötsligt väldigt enkel att rida, det gällde bara att man fick fram henne och arbetade mycket med rumpan och hade starka armar.
I galoppen gick det inte så bra först, hon har en väldigt dålig galopp och det var svårt att hålla igång henne. Men på slutet blev hon väldigt fin i galoppen och gick stadigt i formen även där :)


Minty var en utmaning som var lite rolig, skulle kunna tänka mig att rida henne igen för att jag ska lära mig mer. Svår, men inte omöjlig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0